Системи для бізнесу » ЕЦП тепер КЕП: що це означає та що змінилось?
Оберіть своє місто:
13
11

7 листопада 2018 набрав чинності Закон України від 05.10.2017 р. № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги».

 

Що це означає?

Акредитовані центри сертифікації ключів, утворені відповідно до Закону України «Про електронний цифровий підпис« (втратив чинність), що надаватимуть кваліфіковані електронні довірчі послуги, автоматично вносяться центральним засвідчувальним органом до Довірчого списку як кваліфіковані надавачі електронних довірчих послуг  протягом року від дня оприлюднення Закону № 2155 (до 6.11.2019).

Електронний цифровий підпис та посилений сертифікат відкритого ключа, що його підтверджує, видані відповідно до вимог Закону України «Про електронний цифровий підпис» до набрання чинності Законом № 2155  можна використовувати до закінчення строку дії посиленого сертифіката відкритого ключа, але не пізніше двох років з дня набрання чинності цим Законом. Таким чином, ключ ЕЦП, виданий 6.11.2018, буде діяти до 5.11.2020.

 Пунктом 2 статті 22 Закони України №2155 встановлено, що ідентифікація фізичної особи, яка звернулася за отриманням послуги формування кваліфікованого сертифікату відкритого ключа, здійснюється за умови його особистої присутності з паспортом громадянина України, або іншим документом, що посвідчує особу.
Доручення використовується для отримання власного кваліфікованого сертифікату співробітника юридичної або фізичної особи-підприємця та свідчить про право представляти інтереси юр.особи або ФОП, згідно пункту 6 статей 22 ЗУ №2155.

Таким чином, при зверненні співробітник підприємства зможе отримати сертифікати тільки на себе та за наявності довіреності від керівника підприємства. Сертифікат на директора, печатку чи іншого співробітника співробітник отримати не зможе.


⚠️ Крім того, АЦСК ІДД ДФС більше не надає сертифікати електронної печатки фізичним особам – підприємцям.

Від 07.11.2018 р. створювати електронну печатку може тільки юрособа. Інформаційно–довідковий департамент ДФС, як кваліфікований надавач електронних довірчих послуг, не формує сертифікати електронної печатки для фізосіб (а також підприємців та тих, що провадять незалежну професійну діяльність).


А ми — формуємо 🙂

Податківці додатково повідомляють, що фізособи, які отримують сертифікати починаючи з 07.11.2018 р. можуть здійснювати подання електронної податкової звітності та реєструвати податкові накладні використовуючи власний електронний підпис.

Зверніть увагу! У документації потрібно посилатися на Закон України від 05.10.2017 р. № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги».

Втратив чинність лише Закон України «Про електронний цифровий підпис від 22.05.2003 №852–IV» 

Закон України  №851–IV залишається чинним.