Системи для бізнесу » Критерії ризиковості здійснення операцій та позитивна податкова історія
Оберіть своє місто:
22
03

У проекті ДФСУ визначені критерії ризиковості здійснення операцій.
Про критерії ризиковості платника податків можна прочитати тут.

Податкові накладні та розрахунки коригування, складені платниками податку, перевіряються на відповідність ознакам ризиковості здійснення операцій:

⚠️ Обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування, які подано на реєстрацію в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця обсягу придбання на митній території України такого товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягаютьоподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01.01.2017 року в отриманих ПН/РК, зареєстрованих в Реєстрі, і митних деклараціях збільшеного в 1,5 рази, та обсягу постачання відповідного товару/послуги, зазначеному у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року в Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 75 % загального такого залишку) товарів з кодами згідно з УКТ ЗЕД та послуг з кодами згідно з ДКПП, перелік яких визначено ДФС, та відсутність товару/послуги, зазначених у податковій накладній, яка подана на реєстрацію, в Таблиці даних платника податку, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється);

⚠️ Відсутність (анулювання, призупинення) ліцензій, виданих органами ліцензування, які засвідчують право платника податку на виробництво, експорт, імпорт і оптову торгівлю підакцизними товарами (продукцією), визначеними підпунктами 215.3.1 та 215.3.2 пункту 215.3 статті 215 розділу VI Кодексу, стосовно товарів, які зазначені платником податку у податковій накладній, поданій на реєстрацію в Реєстрі на дату складання такої податкової накладної/розрахунку коригування;

⚠️ Відсутність на дату складання податкової накладної/розрахунку коригування відомостей (актуального запису) у Реєстрі платників акцизного податку з реалізації пального щодо суб’єкта господарювання, який реєструє податкову накладну на товар (пальне) із кодами УКТ ЗЕД згідно із п.п. 215.3.4 п. 215.3 ст. 215 Кодексу;

⚠️ Розрахунок коригування, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, яка складена на отримувача — платника податку на додану вартість, якщо передбачається зміна номенклатури товару/послуги (для кодів товарів згідно з УКТ ЗЕД — зміна перших чотирьох цифр кодів, а для кодів послуг відповідно до ДКПП — перших двох цифр кодів) за умови відсутності такого товару/послуги, зазначеного/зазначеної в розрахунку коригування, який поданий на реєстрацію в Реєстрі, в Таблиці даних платника податку, як товару/послуги, що на постійній основі постачається (виготовляється).

ДФСУ опублікувала на офіційному сайті Перелік показників та коефіціентів, що визначають позитивну податкову історію платника податку. За їх наявності ПН/РК, складені цим платником, підлягають реєстрації, навіть у випадку відповідності вищенаведеним критеріям ризиковості здійснення операцій.

Розрахунок критеріїв для визначення позитивної податкової історії платника податків здійснюється відповідно до таких показників та коєфіціентів:

✅ обсяг постачання, зазначений платником податку в ПН/РК за поточний місяць, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі ПН/РК не перевищує 150 тисяч гривень на одного покупця-платника податку;

✅ обсяг постачання, зазначений платником податку в ПН/РК, що не підлягають наданню отримувачу (покупцю), зареєстрованих у ЄРПН, за останні 6 місяців становить більше 50 % загального обсягу постачання товарів/послуг

✅ придбання і постачання одного товару чи послуги, зазначеного у зареєстрованих ПН/РК, складає більше 50% від загальної суми постачання товарів/послуг, зазначеної платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих за останні 6 місяців;

✅ платник податку здійснює на постійній основі, протягом будь-яких чотирьох звітних місяців з останніх шести, реєстрацію ПН/РК на постачання товарів/послуг з одним кодом  згідно з УКТ ЗЕД/ДКПП та за якими обсяг постачання становить 20 % від загального обсягу постачання;

✅ залишкова вартість основних засобів для платників податку на прибуток складає більше 1 млн. гривень та відображена у звітності, по якій граничні строки подання передують календарному дню розрахунку цього показника, за умови, що від 01.01.2017 року керівник та/або засновник не змінювались;

✅ наявність власних (право власності/користування) чи орендованих земельних ділянок, площа яких становить понад 200 га включно; наявність орендованих земельних ділянок комунальної чи державної власності площею не менше 0,5 га (станом на 01.01.2018 р.), що задекларовані до 20 лютого 2018 року;

✅ сплата єдиного соціального внеску на загальнообов’язкове державне страхування за одного працівника перевищує суму ЄСВ з мінімальної заробітньої плати в 1,5 рази за останні 12 місяців за умови, що з 01.01.2017 року керівник та/або засновник не змінювались;

✅ загальна сума сплачених у попередньому звітному році сум ЄСВ та податків і зборів (крім суми ПДВ, сплаченої при ввезенні товарів на митну територію України) платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію у ЄРПН, становить більше 5 мільйонів гривень.

UPD: 19.04 ДРС  у листі від 19.04.2018 р. № 3890/0/20-18 висловила сумніви щодо правової обгрунтованості та об’єктивності застосування механізму державного регулювання в частині визначених ДФС критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатніх для зупинення реєстрації податкових накладних в ЄРПН.

 

З повним текстом проекту можна ознайомитись на порталі ДФСУ.