Системи для бізнесу » Затверджено нову редакцію Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних
Оберіть своє місто:
Затверджено нову редакцію Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних
15
06

Постановою від 26 квітня 2017 р. № 341 Уряд затвердив нову редакцію Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних. Даний документ приведено у відповідність до законодавчих новацій, запроваджених Законом України від 21 грудня 2016 р. № 1797 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо покращення інвестиційного клімату в Україні». Останнім, зокрема, внесено низку змін до порядку адміністрування податку на додану вартість, запроваджено механізм зупинення реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, суттєво розширено функції «Електронного кабінету платника податків», законодавчо встановлено визначення поняття «Єдиний реєстр податкових накладних» тощо.

Таким чином, Уряд забезпечив нормативно-правове регулювання реалізації Податкового кодексу України стосовно механізму внесення відомостей, що містяться у податковій накладній/розрахунку коригування, до Єдиного реєстру податкових накладних.

Порядком передбачено, що операційний день, протягом якої здійснюються прийняття від платників податку ПН та/або РК та реєстрація або зупинення реєстрації триває, як і раніше з 0 до 23-ї години.

До Реєстру вносяться відомості щодо ПН та/або РК, які прийняті до Реєстру та підлягають реєстрації, реєстрацію яких зупинено, а також щодо яких комісією, визначеною пунктом 201.16 статті 201 Кодексу (далі — комісія), прийнято рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації.

РК до ПН, яка складена до 1 лютого 2015 р. та не підлягала реєстрації відповідно до пункту 11 підрозділу 2 розділу XX “Перехідні положення” Кодексу, підлягає реєстрації після реєстрації такої накладної, для чого постачальник (продавець) товарів/послуг повинен протягом операційного дня зареєструвати ПН (незалежно від дати її складення з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 Кодексу) та РК.

Порядком передбачено, що після надходження ПН та/або РК до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки:

  • відповідності ПН та/або РК затвердженому формату (стандарту);
  • чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких ПН та/або РК;
  • реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію ПН та/або РК, платником податку на момент складення та реєстрації таких ПН та/або РК;
  • дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу;
  • наявності помилок під час заповнення обов’язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу;
  • наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 2001.3 і 2001.9 статті 2001Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 1 липня 2015 р.);
  • наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується;
  • факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстраціїПН та/або РК з такими ж реквізитами;
  • відповідності ПН та/або РК критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу;
  • дотримання вимог Законів України “Про електронний цифровий підпис”, “Про електронні документи та електронний документообіг” та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

За результатами перевірок формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації ПН та/або РК.

Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації ПН та/або РК. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.

У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити ПН та/або РК та результат перевірки. Якщо у ПН та/або РК за результатами проведення перевірок виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття ПН та/або РК із зазначенням причини такого неприйняття.

Якщо платником податку надіслано для реєстрації кілька примірників однієї ПН та/або РК, зареєстрованими вважаються ПН та/або РК, відомості яких внесені до Реєстру, та платнику податку надіслана відповідна квитанція.

У разі відповідності ПН та/або РК критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення реєстрації таких ПН та/або РК, формується квитанція про зупинення реєстрації ПН та/або РК, в якій зазначаються відомості та перелік документів, визначених підпунктом 201.16.1 ПКУ. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) — платнику податку.

На момент прийняття відповідно до підпункту 201.16.3 ПКУ комісією рішення про реєстрацію або відмову у реєстрації ПН та/або РК щодо таких ПН та/або РК проводяться перевірки, визначені пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого).

За результатами таких перевірок формується квитанція про реєстрацію або відмову в реєстраціїПН та/або РК, яка надсилається платнику податку разом з відповідним рішенням комісії.

Квитанція про реєстрацію ПН та/або РК, щодо яких комісією прийнято рішення про їх реєстрацію, одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) — платнику податку.

ПН та/або РК, реєстрацію яких зупинено, реєструються у день:

  • прийняття комісією рішення про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
  • набрання законної сили рішенням суду про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення суду).

У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації ПН та/або РК, яке набрало законної сили, такі ПН та/або РК реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.