Е-трудова книжка: 12 відповідей на популярні питання від ПФУ

Поділитись

З 10 червня в Україні офіційно почали діяти електронні трудові книжки. У роботодавців, бухгалтерів, кадровиків накопичилося чимало питань з приводу реалізації нововведення. На найпоширеніші з них відповів Голова правління Пенсійного фонду Україні – Євген Капінус.

  1. Які зміни фактично торкнуться кожного українця починаючи з 10 червня?
    Якщо до цього терміну робота сервісу Е-трудових була справою ентузіастів і велася в тестовому режимі, то використання сервісу після 10 червня стала обов’язковою. Тепер роботодавці та громадяни, які мають на руках трудову і КЕП, повинні вносити відомості про трудову діяльність в Реєстр застрахованих осіб. Наголошуємо, що це поступальний процес, який планується завершити через п’ять років.
  2. Яким буде 5-річний перехідний період?
    Протягом цього терміну паперові трудові повинні бути оцифровані. Перехідний період потрібен для того, щоб перенести відомості до Реєстру застрахованих осіб дані по кожному працівникові з паперових документів.
  3. Чим буде електронна трудова книжка відрізнятися від традиційної?
    Е-трудова — це аналог паперової, тобто в ній буде вся та ж інформація, що і в паперовій: відомості про робочий стаж, прийняття на роботу та звільнення, заохочення працівника.
  4. Хто має право подати данні з паперової трудової в оцифрованому вигляді через електронний сервіс?
    На порталі електронних послуг ПФУ подати відомості з паперової трудової може як роботодавець, так і сам працівник.
    Процедура проста: увійдіть в особистий кабінет за допомогою КЕП, якщо вона у вас є. Якщо її немає, то використовується КЕП роботодавця. Заповніть анкету і прикріпіть скани паперової трудової. Якщо документи подає роботодавець, то додатково буде потрібно копія документа про згоду працівника на обробку його персональних даних.
  5. Як відбувається перенесення сканованої інформації в цифровий формат, і хто виконує цю роботу?
    ПФУ досить результативно використовує спеціалізовані технології перенесення сканованих документів в цифровий формат. Фахівці регіональних відділень оцифровують їх і звіряють отримані дані з тими, які є в особовій картці Реєстру застрахованих осіб. Так створюється остаточний варіант Е-трудової, відомості з якої доступні для ознайомлення на порталі електронних послуг ПФУ.
  6. Чи реєструється інформація про освіту, дітей, службу в армії?
    Підтверджуючі документи в відсканованому вигляді також вносяться в електронну трудову як відомості, що впливають на стаж.
  7. Як бути з непотрібними паперовими трудовими книжками?
    Після того, як трудова була оцифрована, вона передається на зберігання працівнику. Причому за бажанням працівника роботодавець зобов’язаний вести паралельно з електронним варіантом трудової ще й паперовий. Тут повинні бути відображені прийняття на роботу та звільнення.
  8. Як можна подивитися свою електронну трудову книжку?
    Вся інформація про вашу трудову діяльність доступна вам на порталі електронних послуг ПФУ в вашому особистому кабінеті. Тут же можна задати свої запитання та отримати роз’яснення.
    Отримати всю персональну інформацію по лінії Пенсійного фонду можна в територіальному сервісному центрі або на «гарячій» лінії відомства за телефонами: 0 800 503 753, 044 281 08 70, 044 281 08 71.
    Діє мобільний додаток «Пенсійний фонд». Завдяки йому вся інформація доступна,  максимально та комфортно представлена для користувачів смартфонів.
  9. Як електронна трудова вплине на оформлення виходу на пенсію?
    Вона помітно спростить всі паперові процедури. Пенсія призначатиметься автоматично, після досягнення працівником пенсійного віку, без необхідності приходити особисто до установ ПФУ.
  10. Як вплине електронне оформлення трудових відносин на вихід на пенсію працівника пізніше встановлених термінів?
    Якщо працівник хоче підвищити розмір своїх пенсійних виплат, вийшовши на пенсію пізніше, то йому буде потрібно повідомити про своє рішення органів Пенсійного фонду. Причому зробити це треба до настання пенсійного віку. Цю операцію можна також виконати на порталі ПФУ.
    Якщо цього не зробити вчасно, пенсія буде призначена автоматично на наступний же день після настання пенсійного віку.
    У разі відсутності оцифрованої трудової, її ненадання до органів ПФУ протягом 3-х місяців після настання пенсійного віку, відповідно до закону працівник зараховується до групи працівників, яки вирішили продовжити трудову діяльність.
  11. Який ступінь захищеності персональних даних, що містяться в електронній трудової?
    Для шахраїв і неправомірних дій дані електронних трудових недоступні. Інформація Реєстру застрахованих осіб забезпечена засобами надійного кіберзахисту. Дані про працівника і його трудову діяльність доступні йому та іншим особам тільки за його згодою, наданою в електронному кабінеті.
  12. Розкажіть про переваги переходу на Е-трудові для працівника.
    Завдяки новим прогресивним методам ведення документообігу можна звести до нуля необхідність відвідувати наші установи, адже пенсія призначатиметься в автоматичному порядку. Роботодавець скорочує свої витрати на обслуговування цілого пакету кадрових паперів. По – третє, знімаються ризики втрати та псування важливих документів, якщо вони зібрані в єдиній базі. Більш того, Інтернет робить ваші дані більш доступними для самого працівника.
Слідкуй за нами
Поділитись
Коментарі

Коментарів поки що немає...

Корисні статті