Відповіді ПФУ про електронні трудові книги 2021

Поділитись

Нагадаємо, від 10 червня  змінено порядок прийняття працівника на роботу та звільнення, а також відбулися зміни щодо обліку трудової діяльності.  Закон №1217 встановив, що облік трудової діяльності працівників з 10 червня буде відбуватися у електронній формі.

27 липня Пенсійний фонд оприлюднив Порядок перенесення даних про працівників з паперових трудових до електронного реєстру.

Наразі ж маємо нову консультацію від представників Пенсійного фонду, що у листі від 15.07.2021 надали роз’яснення стосовно проблематичних питань ведення е-трудових книжок. 

 Які встановлено терміни для оцифрування трудових книжок?

Визначено п’ятирічний період для перенесення даних із паперових трудових книг до електронного реєстру відомостей про трудову діяльність. Такі відомості слід подавати у вигляді скан-копій у встановленому порядку. Це положення визначене у Законі України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі”.

Отже, оцифрування паперових трудових буде відбуватися впродовж п’яти років.

Зауважте, що це лише основний етап, адже за бажанням працівника він може продовжувати користуватися паперовою трудовою книгою. Це особливо актуально для працівників, які мали трудовий стаж до запровадження обов’язкового соціального страхування та які повинні наводити документи на підтвердження цього стажу. Такі паперові книги будуть зберігатися у самих працівників. 

Що буде з паперовими трудовими після 2026 року?

За бажанням працівника він може продовжити й надалі використовувати паперову трудову книжку, у тому числі після завершення п’ятирічного терміну.

Такі книги будуть зберігатися у працівників. Усі відомості у них роботодавцям слід вносити, у тому числі на вимогу працівника.

Які дані будуть міститися в електронній трудовій?

Оскільки електронна трудова книга (відомості про трудову діяльність працівника) розцінюється законодавством як повний відповідник паперовій форму, то електронна трудова міститиме той же набір даних. Відповідно, у трудовій книжці будуть вказані відомості щодо стажу, а також усі записи стосовно прийняття на роботу, переведення та звільнення.

Хто повинен подавати інформацію для внесення відомостей в електронний реєстр?

Визначено,  що інформація щодо трудової діяльності працівника буде перенесена у Реєстр застрахованих осіб на підставі скан-копій документів, що засвідчені КЕП. Подавати документи для внесення відомостей у реєстр можуть якроботодавець, так і працівник.

Передача відомостей відбувається засобами вебпорталу електронних послуг ПФУ.

Хто повинен переводити скановану інформацію в цифровий формат?

Переведення сканкопій у цифровий формат здійснюють працівники територіальних органів ПФУ на підставі заповнених роботодавцем чи працівником анкет і прикріплених сканкопій відповідних документів. Крім того, працівники Фонду повинні звірити записи у  трудовій книжці з даними про працівника у персональній картці Реєстру застрахованих осіб. Як наслідок, створюється кінцевий варіант відомостей, що утворюють електронну трудову книжку.

Після закінчення перенесення інформації дані про стаж і періоди роботи будуть доступні в особистому кабінеті на порталі ПФУ.

Чи відбувається перенесення відомостей з інших документів, що впливають на обрахунок стажу?

Фахівці Пенсійного фонду зазначають, що інші документи, що впливають на обрахунок стажу, наприклад, документи про службу в армії, освіту,  народження дітей, також необхідно надати для сканування і перенесення до електронного реєстру відомостей.

Що робити з паперовими трудовими книжками після переходу на електронний аналог?

Паперова трудова книжка передається працівникові після перенесення з неї відповідних даних до Реєстру. Видачу трудових слід  здійснювати під підпис працівника. В подальшому за бажання працівника він може використовувати таку трудову книжку та вимагати внесення до неї усіх відповідних відомостей, у тому числі про прийняття на роботу, переведення, звільнення, заохочення тощо.

Як переглянути свої дані про трудову діяльність?

Переглянути власну електронну трудову, перевірити трудовий чи страховий стаж можна на вебпорталі ПФУ pfu.gov.ua або в мобільному додатку “Пенсійний фонд”.

Чи впливає електронна трудова книжка на вихід на пенсію?

Електронна трудова книжка спрощує вихід на пенсію та забезпечує автоматичне призначення пенсії за віком по факту настання пенсійного віку. Якщо ваші дані вже внесені до електронного реєстру, вам не потрібно буде додатково звертатись до органів ПФУ.

Чи можна у такому разі відтермінувати вихід на пенсію?

Працівник може обрати час виходу на пенсію — при настанні пенсійного віку або пізніше. У випадку, коли громадянин бажає відтермінувати вихід на пенсію, слід повідомити про це Пенсійний фонд. У випадку неповідомлення пенсію буде призначено автоматично від наступного дня за досягненням пенсійного віку.

Вважається, що працівник бажає вийти на пенсію пізніше, у випадках:

  • продовження трудової діяльності впродовж трьох місяців;
  • якщо паперова трудова книжка не надавалась для оцифрування;
  • якщо протягом трьох місяців з дня досягнення пенсійного віку трудову не надано для оцифрування.
Слідкуй за нами
Поділитись
Коментарі

Коментарів поки що немає...

Корисні статті