logo

Якщо реєстрацію ПН/РК зупинено — поради ДПС

Поділитись

Якщо реєстрацію накладної чи розрахунку коригування у ЄРПН зупинено, платник податків варто подати копії документів та письмові пояснення для підтвердження даних, вказаних у такій накладній чи розрахунку для розгляду комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію чи відмову в реєстрації.

Рішення щодо реєстрації ПН/РК чи відмову в такій реєстрації приймається на основі Порядку № 520. Порядок визначає, що розгляд питань прийняття чи зупинки реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування здійснюється відповідними комісіями з питань зупинення реєстрації ПН/РК ГУ ДПС в областях та Києві, а також Міжрегіональних управлінь ДПС.

Що робити платнику податків у випадку зупинення реєстрації накладної?

Якщо реєстрацію накладної чи розрахунку коригування у ЄРПН зупинено, платнику податків варто подати копії документів та письмові пояснення для підтвердження даних, вказаних у такій накладній чи розрахунку для розгляду комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію чи відмову в реєстрації.

Які документи необхідно подати для розгляду рішення?

Документи, що знадобляться для подання  до органу контролю для розгляду регіональною комісією питання щодо реєстрації чи відмови у реєстрації, визначені у пункті 5 Порядку № 520.

Отже, серед таких документів можна подати:

  • договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;
  • договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;
  • первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки – фактури та інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;
  • розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;
  • документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Терміни для подання пояснень та документів

Платник податку може подати відповідні письмові пояснення та копії  вищезазначених документів до органу контролю впродовж 365 календарних днів від дати виникнення податкового зобов’язання, що відображене у ПН чи РК.

Передбачено, що платник податку може подавати такі пояснення та копії документів до кількох ПН або РК:

  • коли ці ПН та РК складені на одного отримувача – платника податку за одним і тим самим договором;
  • коли у цих ПН та РК відображено однотипні операції з однаковими кодами товарів відповідно до УКТ ЗЕД або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг.

Таке положення передбачене пунктом 6 Порядку № 520.

Як подати пояснення та документи на розгляд комісії щодо ПН та РК?

Встановлено, що письмові пояснення та копії наведених вище документів потрібно до податкової служби в електронній формі засобами електронного зв’язку відповідно до чинного законодавства (вимоги Законів України № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг», № 2155-VІІІ «Про електронні довірчі послуги»,  а також Порядок обміну електронними документами з контролюючими органами в редакції наказу Мінфіну від 01.06.2020 № 261.

Пояснення та копії документів, що подані відповідним чином, приймає до розгляду комісія регіонального рівня у порядку, визначеному пунктом 9 Порядку № 520 протягом 5 робочих днів приймає та відправляє платнику податків рішення про реєстрацію чи відмову у реєстрації податкових накладних і розрахунків коригування.

Слідкуй за нами
Поділитись
Коментарі

Коментарів поки що немає...

Корисні статті