Електронні трудові в дії – основні особливості

Поділитись

Що слід знати працівнику і роботодавцю про електронну трудову? Про основні моменти консультують фахівці Держпраці.

Від 10.06.2021 в Україні розпочато впровадження електронних трудових книг, для якого передбачено п’ятирічних термін. Впродовж цього часу роботодавцям слід перенести дані трудових книг своїх працівників у електронний формат.

Про перенесення даних в електронний вигляд читайте у нашому матеріалі: 

Отже, що змінилося з введенням електронної трудової книги?

Електронна трудова книга, або відомості про трудову діяльність, передбачає, що усі дані про трудову діяльність працівника будуть відображатися в електронному реєстрі, відтак роботодавцю не потрібно буде зберігати паперову трудову а працівнику контролювати внесення до неї записів. Одночасно введення електронних трудових накладає на працедавців обов’язок подати відомості про трудову діяльність по своїм працівникам, тобто подати до ПФУ скановані копії передбачених законодавством документів відповідно до усталених вимог.

Про такі вимоги читайте у цій новині:

Окрім того, роботодавці повинні вносити записи щодо прийняття на роботу, переведення чи звільнення, строкову військову службу та інші події відтепер в електронній формі.

Відповідно до встановлених законодавством вимог, працівники та працедавці мають 5 років для оцифрування трудових книжок. Подані до ПФУ дані будуть перевірені та на їх підставі буде створено кінцевий варіант е-трудової книги. Передбачається також можливість ведення паперових трудових одночасно з електронними на бажання працівника.

Як знайти електронну трудову?

Розглянемо, як працівнику та роботодавцю отримати доступ до електронних трудових книг.

Перш за все, необхідно:

  • увійти до особистого кабінету на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України за посиланням 
  • здійснити авторизацію у зручний спосіб: через КЕП, через введення логіну та паролю або ж через сервіс id.gov.ua, фактично через Дію. Останній спосіб передбачає ідентифікацію за електронним підписом, Mobile ID чи рахунком у банку.

Вікно входу виглядатиме так:електронні трудові

Хто та яким чином може подавати відомості?

Дані стосовно трудової діяльності мають змогу подавати  працівники самостійно, а також роботодавці.  Потрібно мати кольорові скан-копії такого переліку документів:

  • усіх сторінок трудової у хронологічному порядку;
  • відповідних документів, до яких внесено записи з оригіналів трудової або інших документів на підтвердження стажу.

Наприклад, додатковими документами можна вважати документи щодо набуття освіти (зокрема, до 2004 року навчання у закладах вищої освіти на денній формі включалося до стажу), свідоцтво про народження дитини, військовий квиток та інше.

Вимоги до сканованих копій можна переглянути за посиланнями вище.


Як переглянути трудову, якщо ви працівник:

електронні трудові


Як внести дані, якщо ви працедавець


електронні трудові


Як внести дані про стаж до 2004 року до електронної трудової

Наразі електронні трудовій книги мають відомості за основним місцем роботи працівників від 2004 року. У разі, якщо трудова діяльність працівника почалася раніше і він бажає перенести дані в електронний формат, такий працівник може додати необхідні дані самостійно шляхом подання сканкопій документів.

Зарахування стажу до 1 січня 2004 року відбувається на основі записів у трудовій книжці та інших документів.

Щоби подати дані щодо стажу за період до 1 січня 2004, у розділі  «Комунікації з ПФУ» слід обрати пункт «Відомості про трудові відносини».

У цьому вікні можна додати скановані копії документів до наявного запису чи створити електронний запис.

електронні трудові

Більше матеріалів щодо електронних трудових книг шукайте за цим посиланням:

Слідкуй за нами
Поділитись
Коментарі

Коментарів поки що немає...

Корисні статті