Новий порядок видачі лікарняних листів з 1 травня 2021 року

Поділитись

Уряд пропонує оновити порядок видачі листків непрацездатності для можливості надання послуги електронних лікарняних. Передбачається, що нова редакція Порядку ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього набере чинності 1 травня.

В Україні розпочинається процес впровадження е-лікарняних. Викладено в новій редакції Порядок ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього. Відповідна постанова від 31.03.2021 р. № 323 була опублікована в «Урядовому кур’єрі» №68 9 квітня. Згідно з текстом постанови, нова редакція Порядку буде діяти з 1 травня. 

На думку міністра охорони здоров’я Максима Степанова, запуск е-лікарняних допоможе мінімізувати корупційні ризики видачі необґрунтованих лікарняних, пришвидшить отримання страхових виплат та зменшить навантаження на лікарів.

Електронний реєстр формує та веде Пенсійний фонд України, що є володільцем інформації, яка міститься в ньому. Цю інформацію також можуть отримувати НСЗУ та Фонд соціального страхування.

Як працюватиме Електронний реєстр

Ведення Електронного реєстру листків непрацездатності передбачає:

  • створення записів у Реєстрі;
  • оброблення в Реєстрі інформації про листки непрацездатності та інформації, що надходить із джерел, визначених підпунктами 1—5 пункту 8 цього Порядку;
  • формування єдиного реєстраційного номера листка непрацездатності;
  • пошук відомостей у Реєстрі;
  • внесення змін до Реєстру;
  • передачу інформації між суб’єктами інформаційного обміну, інформаційну взаємодію їх інформаційно-телекомунікаційних систем;
  • формування повідомлень суб’єктам інформаційного обміну, застрахованим особам, страхувальникам;
  • надання відомостей з Реєстру застрахованим особам, страхувальникам, Держпраці;
  • використання довідників і класифікаторів державних реєстрів, а також Національного класифікатора НК 025:2019 “Класифікатор хвороб та споріднених проблем охорони здоров’я”, україномовного варіанта Міжнародної класифікації первинної медичної допомоги ICPC-2-E;
  • функціонування порталу послуг для забезпечення доступу до інформації, що обробляється в Реєстрі, отримання відомостей з Реєстру, періодичне оприлюднення інформації з Реєстру.

У разі надходження до Реєстру повідомлення про реєстрацію тимчасової непрацездатності особи, яка не бере участі у загальнообов’язковому державному соціальному страхуванні або щодо якої відсутні відомості в реєстрі застрахованих осіб державного соціального страхування, отримані відомості не підлягають подальшій обробці.

Хто має право подавати інформацію до Реєстру

Реєстр складається із записів про тимчасову непрацездатність, що створюються автоматично програмними засобами на підставі інформації, що надходить з наступних джерел:

  •  з електронної системи охорони здоров’я, — про медичні висновки, що внесені до Реєстру медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я, на підставі яких формуються листки непрацездатності;
  • із Фонду соціального страхування про:
    • результати перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам;
    • суми допомоги, які виплачено на підставі листків непрацездатності;
    • відмову в наданні застрахованій особі допомоги по тимчасовій непрацездатності у випадках, визначених законодавством;
    • зміни причини непрацездатності та їх підстави;
    • направлення на лікування та/або надання реабілітаційної допомоги тощо.
  • від страхувальників;
  • від органів опіки та піклування;
  • від централізованого банку даних з проблем інвалідності.

Хто може отримати інформацію з Реєстру

Інформація з Реєстру надається територіальними органами Пенсійного фонду України як витяг з Реєстру застрахованій особі, батькам, опікуну, піклувальнику, або іншому законному представнику, представнику застрахованої особи чи страхувальника — за наявності необхідних підтверджувальних документів.

Може бути оприлюдненою наступна інформація:

  • єдиний реєстраційний номер листка непрацездатності, дата його відкриття, продовження, закриття, відомості щодо перевірки обґрунтованості його видачі (у разі проведення);
  • кількість, причини, середня тривалість зареєстрованих листків непрацездатності;
  • кількість необґрунтовано виданих і продовжених листків непрацездатності;
  • кількість днів тимчасової непрацездатності;
  • суми допомоги, виплачені на підставі листків непрацездатності, за місяць, квартал, рік, за страхувальниками.

Оприлюднення інформації з Реєстру допускається виключно у знеособленому вигляді.

Слідкуй за нами
Поділитись
Коментарі

Коментарів поки що немає...

Корисні статті