Очікуємо нові правила оформлення та видачі Е-лікарняних

Поділитись

Мінохорони здоров’я планує оновити вимоги щодо видання електронних лікарняних і внесення їх до реєстру. Повідомляємо про основні зміни.

Лише нещодавно, 01.10.2021 закінчився перехідний період для запровадження електронних лікарняних. З цієї дати усі медичні заклади повинні формувати і реєструвати в системі електронні медичні висновки про тимчасову непрацездатність. Детально про це читайте у новині: Е-лікарняні з 1 жовтня — про що треба знати

Наступний крок у цифровізації системи — оновлення вимог нормативно-правових актів, які встановлюють порядок ведення електронних ЛН та реєстру листків про тимчасову непрацездатність.

Які документи планується оновити?

Запропонований МОЗ проєкт наказу внесе зміни до такого переліку документів:

  • Порядок ведення Реєстру медичних записів, записів про направлення та рецептів в електронній системі охорони здоров’я, затверджений наказом МОЗ від 28.02.2020 № 587;
  • Наказ МОЗ від 01.06.2021 № 1066;
  • Порядок формування листків непрацездатності в Електронному реєстрі листків непрацездатності, встановлений наказом МОЗ від 17.06.2021 № 1234.

Які основні зміни внесе наказ до видачі е-лікарняних?

Текст проєкту наказу:

  • виясняє, яким чином будуть оновлюватися записи про вакцинацію;
  • встановлює перелік випадків, за яких можливо видавати паперові лікарняні після 01 жовтня 2021;
  • визначає порядок внесення змін до медичного висновку у разі неточностей;
  • встановлює, коли лікарняний може бути скасовано тощо.

Розглянемо заплановані у наказі зміни детальніше.

Хто може вносити зміни у медичні дані про вакцинацію особи? 

Проєкт визначає, що вносити зміни до запису про факт вакцинації повинен той самий медпрацівник. Виправити недостовірний запис може інший медпрацівник  того самого СГ, особа якого внесла запис, якщо попередній працівник втратив доступ, звільнився або помер. 

Коли можна використовувати паперові лікарняні?

Наказ визначає, що до 01 лютого 2022 паперові лікарняні можуть бути видані у таких випадках:

  • при здійсненні  продовження або закриття листків непрацездатності, виданих до 01 жовтня 2021 року;
  • закінчення терміну, впродовж якого лікуючий лікар має можливість внести зміни у медичний висновок про тимчасову непрацездатність в Реєстрі. Зазначено, що в такому разі видачу листка непрацездатності повинна вирішувати лікарсько-консультативна комісія медичного закладу охорони здоров’я або керівник закладу у випадку відсутності такої комісії.
  • впродовж двох місяців від вказаного у свідоцтві дня народження дитини паперовий лікарняний видається застрахованій особі на підставі цього свідоцтва або рішення суду про усиновлення дитини;

У разі появи технічних проблем чи помилок у передачі даних, а відповідно, неможливості сформувати електронний лікарняний понад 7 днів від дня формування медичного висновку стосовно тимчасової непрацездатності паперовий лікарняний видається до усунення такої технічної причини.

Який порядок і термін внесення змін у медичному висновку, запису тощо?

У випадку, якщо у медвисновку було виявлено технічну неточність чи помилкову інформацію, слід внести відповідні зміни для виправлення такої помилки чи неточності протягом 7 днів від дати формування вказаного медичного висновку.

Внесення змін до медичного запису, запису про направлення чи рецепту відбувається таким чином:

  • до Реєстру слід внести новий запис з правильними даними;
  • разом з тим необхідно поставити позначку щодо відміни запису, який потрібно відкоригувати.

Варто зауважити, що початковий  вигляд запису залишається у центральній базі інформації, і не підлягає зміні чи видаленню.

Окрім того, слід заважати, що внесення змін до медичного висновку відміняє запис про нього у реєстрі електронних лікарняних.

Коли лікарняний вважається виданим після 01 жовтня 2021?

Раніше фахівці ФСС та ПФУ наголошували, що після остаточного переходу на електронні лікарняні листки непрацездатності вважатимуться виданими і готовими до оплати швидше.

Проєкт наказу МОЗ передбачає, що листок непрацездатності буде вважатися виданим через сім днів з дня закриття такого листка.

Якщо у працівника є основне місце роботи і сумісництво

При формуванні листка про тимчасову непрацездатності беруться до уваги дані про основне місце роботи застрахованої особи, наведене у повідомленні про прийняття працівника на роботу. Сформований електронний лікарняний надсилається роботодавцям, з якими цей працівник перебуває у трудових відносинах за основним місцем роботи та за сумісництвом. Переглянути електронний лікарняний працівника роботодавець може через кабінет страхувальника на вебпорталі електронних послуг Пенсійного фонду України. 

Докладніше про проведення електронних лікарняних на підприємстві читайте тут.

Передбачається, що електронний листок непрацездатності у Реєстрі перебуватиме у таких статусах:

  • Закритий;
  • Готовий до сплати (виданий);
  • Помилково сформований;
  • Недійсний;
  • Оплачений.

Окрім того, у наказі планують окреслити порядок формування електронного лікарняного у випадку, коли одночасно створено декілька медичних висновків різної категорії на одну застраховану особу.

Коли зміни набудуть чинності?

Передбачається, що наказ вступить в силу від дати офіційної публікації.

Слідкуй за нами
Поділитись
Коментарі

Коментарів поки що немає...

Корисні статті