Оплатили маркетингові послуги? Включаємо у витрати правильно

Поділитись

Верховний Суд назвав умови врахування витрат на маркетингові послуги до складу податкових витрат. Головна умова — документальне підтвердження та зв’язок таких витрат з господарською діяльністю платника.

У Постанові від 25 березня 2021 року у справі № 813/2781/17 Верховний суд наголошує, що витрати на маркетингові послуги можуть бути зараховані до складу податкових витрат виключно за умови їх економічної обґрунтованості, безпосереднього впливу на результати господарської діяльності та підтвердження належними первинними документами.

Маркетингові послуги у Податковому Кодексі

Підпункт 14.1.108. статті 14 ПКУ встановлює наступне визначення для маркетингових послуг.

Маркетингові послуги або маркетинг – послуги, що забезпечують функціонування діяльності платника податків у сфері:

  • вивчання ринку;
  • стимулювання збуту продукції (робіт, послуг);
  • політики цін;
  • організації та управлінні руху продукції (робіт, послуг) до споживача;
  • післяпродажного обслуговування споживача в межах господарської діяльності такого платника податків.

До маркетингових послуг належать послуги:

  • з розміщення продукції платника податку в місцях продажу;
  • вивчення, дослідження та аналізу споживчого попиту;
  • внесення продукції (робіт, послуг) платника податку до інформаційних баз продажу;
  • збір та розповсюдження інформації про продукцію (роботи, послуги);

Як підтвердити зв’язок витрат на маркетингові послуги

Підтвердженням зв’язку витрат на маркетингові послуги з господарською діяльністю суб’єкта господарювання можуть бути:

  • наказ по підприємству про необхідність проведення таких маркетингових досліджень, час проведення, територію, межі тощо;
  • договір на проведення маркетингових досліджень, із зазначенням виду маркетингових досліджень, мети їх проведення тощо.

На  підтвердження фактичного отримання маркетингових послуг слід сформувати:

  • акт приймання-передачі послуг або інший документ, що підтверджує фактичне надання таких послуг;
  • звіт про проведення маркетингових досліджень, де вказані результати досліджень та рекомендації замовнику.

Яку інформацію потрібно відобразити в документах для підтвердження

  • Акт приймання-передачі послуг повинен мати всі обов’язкові реквізити первинних документів, передбачені п. 2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні».
  • Акт виконаних робіт мають бути конкретний перелік наданих послуг, місце і дата їх надання, а також зазначено, в чому виражено їх результат.

У звіті про проведення маркетингових досліджень повинна міститися наступна інформація:

  • аналіз конкуренції між найбільшими виробниками на гуртовому та роздрібному ринках продажу і оцінку рівня конкуренції
  • основні тенденції розвитку ринку
  • динаміку зміни цін
  • асортимент продукції (товару)
  • політику ціноутворення
  • аналіз імпорту й експорту продукції (товарів) та їх вплив на ринок, потенційних споживачів і кількісні показники (місткість ринку) планованого продажу
  • прогнозний план продажу, оцінку ризиків, фінансовий план
  • аналіз ефективності проєкту
  • прогнозний рівень рентабельності
  • термін окупності проєкту
  • висновки та рекомендації за результатами проведеного дослідження.

Лише при дотриманні наведених умов платники податку можуть віднести витрати на маркетингові послуги до складу податкових витрат.

Слідкуй за нами
Поділитись
Коментарі

Коментарів поки що немає...

Корисні статті