Рекомендації, як грамотно прийняти справи у попереднього бухгалтера

Поділитись

Передача справ новому бухгалтеру — як прийняти справи правильно? Пояснює Олена Литвин.

Доволі часто бухгалтери при початку роботи з новим підприємством стикаються з відсутністю передачі справ попереднім бухгалтером та вимушені розбиратися з великою кількістю «чужих» документів.

На що звернути увагу бухгалтеру при прийомі справ

Рекомендується почати з електронного кабінету платників податків, де можна швидко дізнатися усю картину по підприємству.

  • Перевірити, які звіти вже здані та які ще потрібно подати.
  • У розділі «Стан рахунків з бюджетом» перевірити сплату всіх податків, наявність заборгованості по бюджету, недоїмки. У випадку виявлення недоїмки слід повідомити про цей факт керівника підприємства у письмовій формі, щоби потім не нести за неї відповідальність.
  • Ознайомитися з розділом «Облікові дані платника»: яка система оподаткування підприємства, хто керівник підприємства, за яким КВЕД працює підприємство тощо.

У разі виявлення будь-яких неточностей та недоліків слід якнайшвидше повідомити керівника у письмовій формі.

Правильна передача справ

Передача справ бухгалтера мала би відбуватися в ідеалі повинна була би відбуватися за наступним алгоритмом.

  1. Інвентаризація — випадки обов’язкового проведення інвентаризації передбачено в п. 7 розд. 1 Положення № 879. Акт інвентаризації долучаєте як додаток до Акта приймання-передачі справ.
  2. Підготовка документів включає підготовку всієї бухгалтерської документації, податкової та фінансової звітності, за яку відповідає бухгалтер і яка перебуває під його безпосереднім контролем, для передачі наступнику.
  3. Складення Акту приймання-передачі. Після проведення інвентаризації керівник підприємства своїм наказом створює комісію для передання справ. У такому наказі зазначається склад комісії та строки передання справ. комісії слід перевірити правильність оформлення переданих документів, стан бухгалтерського та податкового обліку, достовірність звітних даних, а також наявність і правильність оформлення первинних документів.

Документ про приймання-передання справ складається у 3 екземплярах: для нового бухгалтера, для бухгалтера, який покидає посаду, та примірник залишається на підприємстві.

Зауважте, що від моменту підписання Акта приймання-передачі справ попередній бухгалтер знімає з себе відповідальність за виконання робочих обов’язків і передає їх наступнику.

 

Слідкуй за нами
Поділитись
Коментарі

Коментарів поки що немає...

Корисні статті