logo

Як перевірити контрагента?

Поділитись

Бізнес – завжди ризик, але сьогодні є можливість знизити ризики, дізнавшись про свого контрагента більше. Не зайвим буде перед підписанням домовленостей про співпрацю перевірити вашого контрагента. Тим більше що більшість наших бізнес-партнерів перед початком роботи з нами роблять те ж саме! Пропонуємо огляд відкритих ресурсів верифікації, за допомогою яких можна дізнатися про контрагента багато з мінімальними витратами для вас.

Інтернет пропонує безліч веб ресурсів: як державних відкритих реєстрів, так і приватних інфобаз, де відображена інформація, за якою можна зробити висновки про надійність вашого контрагента.

Перевірити добропорядність і економічну спроможність юросіб і фізосіб можна, знаючи код ЄДРПОУ, № свідоцтва платника ПДВ, повне ПІБ, ідентифікаційний код.

Інформація по контрагенту, що доступна для перевірки:

  • Чи знаходиться контрагент в статусі банкрутства, чи оголошений він банкрутом, чи знаходиться в статусі припинення діяльності або ліквідації.
  • Історія змін в даних юридичної особи, місце реєстрації та розмір статутного капіталу (потенційна платоспроможність важлива, якщо планується робота з відвантаження товару або надання послуг без передоплати).
  • Дійсність свідоцтва платника ПДВ, дата видачі свідоцтва. Можна перевірити відсутність податкового боргу з ПДВ.
  • Наявність нерухомого майна у контрагента, іпотечних зобов’язань.
  • З’ясувати, чи є у контрагента право роботи з підакцизними товарами (необхідні ліцензії та дозволи).
  • Звірити заявлені в реєстрах види діяльності контрагента по КВЕД.
  • Участь контрагента в судовій практиці на території України (дані після 28 травня 2015 року).
  • Дізнатися персональні дані керівника компанії, перевірити наскільки особа уповноважена підписувати договори і чи немає обмежень на їх підписання (гранична сума).
  • Можна перевірити статус ФОП (чи зареєстрований він) і побачити повні контакти, юридичну адресу, емайл і т.д.

Джерела для перевірки контрагентів в Україні

Джерело

Сфера вивчення

Порядок отримання інформації

ЄДР – єдиний державний реєстр юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань

Статус підприємства та історія його змін, основні дані:

  • Терміни і місце реєстрації.
  • Список засновників.
  • Код КВЕД (заявлені види діяльності контрагента).
  • Контакти.
  • Дані про статутний капітал контрагента.
  • Відомості про філіальну мережу підприємства.
  • Номер платника ЄСВ.
  • Професійна ризикованість (за класифікацією за видами економічної діяльності).

Доступний пошук юросіб за кодом ЄДРПОУ, а ФОП – по РНОКПН (реєстраційному номеру облікової картки платника податків).

Доступний платний витяг, де є інформація про контрагента на зазначену дату.

Державний реєстр майнових прав на нерухомість

  • Інформація про наявність у контрагента нерухомого майна.
  • Відомості про те, чи брав на себе контрагент зобов’язання по іпотеці.

Для отримання інформації вкажіть повне прізвище, ім’я та по батькові контрагента.

Якщо це юрособа – то відповідні ідентифікаційні дані (код ЄДРПОУ).

Відомості надаються у вигляді інформаційної довідки. Для оформлення запиту потрібна ідентифікація за допомогою ЕЦП.

Електронний кабінет платника на веб-сайті ДПС

  • Інформація про постановку на облік платника податку.
  • Реєстраційні відомості з реєстру страхувальників.
  • Дані про платника єдиного податку
  • Статус платника акцизу.
  • Відомості з реєстру осіб, які виробляють операції з товарами.
  • Дані про індивідуальні податкові консультації, які коли-небудь запитувались.
  • Інформація про те, чи є партнер одержувачем бюджетних дотацій.
  • Чи є партнер неприбутковою установою або організацією.
  • Чи зареєстровано на підприємстві ПРРО та чи ведуться там книжки КОРО.
  • Чи робилися заяви на бюджетне відшкодування ПДВ (з реєстру платників ПДВ).
  • Чи є у підприємства припинення реєстрування накладних (Реєстр ПН / РК)
  • Чи рахується за контрагентом відстрочка грошового зобов’язання або податкового боргу (Реєстр заяв про розстрочення, відстрочення зобов’язань).

Сервіси на сайті ДПС мають два ступені відкритості: відкриту та закриту. Відомості з відкритої частини – у вільному доступі. З ними можна ознайомитися навіть без реєстрації. Це відкрита інформація з усіх територіальних відділень ДПС.

Для вивчення закритої частини потрібно бути зареєстрованим і входити в свій електронний кабінет за допомогою ЕЦП.

Користувач може відомості завантажити та роздрукувати.

Реєстр судових рішень

За допомогою цього ресурсу можна перевірити, чи брав участь ваш діловий партнер в судових процесах, отримати інформацію з «Судової історії» в розрізі адміністративного, кримінального або господарського провадження.

Система пошуку в цьому реєстрі повністю автоматизована, тому доведеться шукати дані за кількома параметрами:

  • За назвою суду (територіально, ПІБ судді, інстанції)
  • За судовим процесом (кваліфікація справи, тип судочинства, порядковий номер справи);
  • За рішенням суду (номер, дата, форма судового рішення).
  • За допомогою контекстного пошуку через фрагмент тексту.

Реєстр транспортних засобів та їх власників (МВС)

У цій базі можна перевірити автомобіль, який купує ваше підприємство.

Інформація подана у великій таблиці формату Ексель. Виберіть потрібний період (розподілено календарно по роках).

Якщо процедура перевірки складна і незручна для вас в такому вигляді, доведеться зробити платний запит в МВС.

Єдиний реєстр боржників (сайт Мін’юста)

Тут можна перевірити чи є заборгованість по:

  • заробітній платі;
  • по аліментах.

Доступний пошук по фізособам і юрособам.

Інформація подається разом з сумами заборгованості.

Перераховані сервіси – державні та здебільшого безкоштовні. Робота з ними займає багато часу і не завжди зручно організована. Але якщо потреба перевірити майбутнього партнера виникає у вас не часто, то цього цілком достатньо.

Якщо вам потрібен постійний моніторинг, то є сенс скористатися послугами платних сервісів, фірм або програм. Так виконується комплексна вичерпна перевірка різних сфер діяльності контрагента в найстисліші терміни.

На що звернути увагу при перевірці контрагента?

Факти, виявлені під час перевірки контрагента, що викликають настороженість:

  • Підприємство знаходиться в неактивному діловому статусі або перебуває в процесі припинення діяльності.
  • Компанія, яка перевіряється, має непогашені судові зобов’язання, сама часто судиться або бере участь в затяжному судовому процесі. Такий програш спричинить зниження її платоспроможності.
  • Перевірити відсутність податкового боргу. Адже погашення ПДВ має першочергове значення. При негативному результаті співпраці, ПДВ буде в пріоритеті перед непогашеними домовленостями з вашою фірмою.
  • Податковий арешт активів компанії. Він означає обмеження на право продажу продукції, так що договори поставки в цьому випадку підписувати дуже ризиковано.
  • Коли з’ясовується, що особа – підписант домовленостей, не уповноважений їх підписувати (вже не є директором або власником, в його відношенні є обмеження по сумах договорів і т.д.)
  • Партнер не зареєстрований або не має ліцензії на виконання того виду діяльності, який буде прописаний в договорі. Або ваш потенційний партнер має дозвіл на великий спектр видів діяльності в різних сферах.
  • Підозріло, якщо підприємство потенційний партнер багаторазово змінювало місце розташування (адресу), назву.
  • Чим молодше компанія, тим більше ризиків викликає співпраця з нею.
  • Якщо в списку засновників є офшори, то це також привід задуматися.
  • Дуже малий розмір статутного фонду (1000-2000 тис. грн)
  • Якщо прийом і реєстрування податкових накладних підприємства припинені.
  • Якщо присутня заборгованість по оплаті праці, аліментах.

ВАЖЛИВО: Заборгованість по аліментах в Україні і присутність у відповідному реєстрі боржників автоматично обмежує можливість здійснювати з таким обличчям майнові угоди. Нотаріус зобов’язаний відмовити в реєстрації такої угоди, а будь-який підписаний майновий договір з боржником по аліментах отримує статус недійсного.

Як убезпечити себе в роботі з сумнівним контрагентом

Варто дотриматися таких порад:

  1. В ідеалі зовсім з ним не працювати.
  2. Практикувати передоплату у розмірі 100% або більшої частини платежу.
  3. Залучати партнерів для гарантування зобов’язань сумнівного контрагента.
  4. Використовувати банківські гарантії грошових зобов’язань контрагента (акредитив).
Слідкуй за нами
Поділитись
Коментарі

Коментарів поки що немає...

Корисні статті