Черговий варіант податкової реформи: Законопроєкт 5600-2

Поділитись

15 червня за номером №5600-2 у Верховній Раді зареєстровано ще один проєкт, що пропонує альтернативні варіанти податкової реформи.

Попередні проєкти — порівняння

Раніше уряд пропонував свій варіант змін до Податкового кодексу, що викладений у законопроєкті №5600. Цей проєкт був розкритикований, оскільки виглядає не комплексом безсистемних і серйозних змін, серед іншого, в адмініструванні податків, встановленні повноважень контролюючих органів, збільшенні бази оподаткування окремих податків тощо.

Альтернативу було зареєстровано 11 червня за номером №5600-1. Цей проєкт не торкається повноважень контролюючих органів, та, за твердженням авторів проєкту, виключає з попереднього законопроєкту №5600 норми, прийняття яких мало би негативні наслідки для економіки країни. Натомість у проєкті розглянуте лише індексування ставок акцизу, ренти та екологічного податку. Читайте про це у нашому попередньому матеріалі.

15 червня було зареєстровано ще один варіант змін до ПКУ — законопроєкт №5600-2.

Що передбачає новий законопроєкт?

Цей законопроєкт по суті повертається до тексту початкового урядового проєкту з включенням деяких положень проєкту 5600-1. Він пропонує встановити:

  • індексацію ставок акцизного та рентного податків, збільшити ставки екологічного податку, привести ставку оподаткування пива у відповідність до міжнародних документів.
  • скасувати пільгу з акцизного податку для платників, які здійснюють постачання електричної енергії (когенераційної та/або з відновлювальних джерел);
  • обмежити накопичення запасів тютюнових виробів перед підвищенням ставок акцизного податку та ввести звітування тютюново-ферментаційними заводами про імпорт, закупівлю і виробництво.
  • скасувати пільги з плати за землю за земельні ділянки, надані закладам науки, які повністю утримуються за рахунок коштів державного або місцевих бюджетів (у разі нецільового використання земельних ділянок);
  • скасувати мораторій на індексацію нормативної грошової оцінки для всіх земель, крім  сільськогосподарських угідь, яка використовується для цілей оподаткування платою за землю.

Щодо ПДВ проєкт пропонує:

  • обмежити відшкодування ПДВ для платників-посередників, що придбавають чи імпортують товари, які постачаються на території України.
  • оподаткувати операції з постачання всього ринку житла (об’єктів житлового фонду), крім житла, що будується за бюджетні кошти;
  • обмежити включення платниками до складу податкового кредиту податкових накладних, що складені більше 6 місяців від здійснення операції.

Щодо податку на прибуток підприємств

Новий проєкт пропонує:

  • встановити обмеження для великих платників податків на перенесення від’ємного значення об’єкта оподаткування минулих звітних (податкових) років у сумі п’ятдесяти відсотків такого непогашеного від’ємного значення об’єкта оподаткування;
  • запровадити заборону для державних унітарних підприємств та господарських товариств, у статутному капіталі яких більше 50 відсотків акцій (часток) належить державі, зменшувати фінансовий результат до оподаткування відповідно до положень підпункту 139.2.2. пункту 139.2 статті 139 Кодексу у разі, якщо визначення методів обчислення  величини резерву сумнівних боргів (резерву очікуваних кредитних збитків) та способу визначення коефіцієнта сумнівності не погоджена з власником (власниками) або уповноваженим ним органом (посадовою особою) відповідно до законодавства;
  • встановити коригування фінансового результату до оподаткування на суму перерахованої безповоротної фінансової допомоги платникам податку, які є пов’язаними особами (у разі якщо отримувачем фінансової допомоги (безоплатно наданих товарів, робіт, послуг) задеклароване від’ємне значення об’єкта оподаткування за період, в якому отримано таку фінансову допомогу (безоплатно надані товари, робіти, послуги).

Адміністрування податків

Цей проєкт повертає спірні положення урядової версії про розширення повноважень контролюючих органів щодо стягнення податкового боргу та отримання від платника інформації не лише по факту виявленого правопорушення, а й з інших питань, пов’язаних з оподаткуванням, можливих порушеннях у господарській діяльності платника, здійснених операціях. Також повертається положення про тимчасове обмеження керівника юридичної особи – боржника за кордон до повного погашення податкового боргу.

Щодо ПДФО та ВЗ

Законопроєкт пропонує звільнити від оподаткування ПДФО та ВЗ доходи, отримані платником податку у вигляді часткової або повної компенсації відсоткових (процентних) ставок, яка виплачується в рамках бюджетної програми «Забезпечення функціонування Фонду розвитку підприємництва».

Набрання чинності проєктом 5600-2

У разі затвердження цей проєкт набере чинності 1 січня 2022 року.

Слідкуй за нами
Поділитись
Коментарі

Коментарів поки що немає...

Корисні статті