Дев’ять головних запитань про електронні трудові книжки

Поділитись

Електронні трудові книги: використання, перехідний період, правила оформлення, різниця з паперовою трудовою. Часті запитання і відповіді.

Прийнятий Верховною Радою України Закон «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обліку трудової діяльності працівника в електронній формі» № 1217-IX вже підписав Президент. Отож, що важливо знати про електронні трудові книжки?

Коли впроваджуються зміни по електронним трудовим книжкам?

Чинності Закон набуває з 10 червня, коли всі роботодавці повинні перенести до Реєстру застрахованих осіб дані про працівників зі звичайних трудових книжок. Перехідний період дозволяє вести як паперову, так і електронну трудову.

Для чого здійснюються ці нововведення? 

Це державний курс на цифровізацію, завдяки якій можна буде автоматично призначати пенсію та інші соціальні виплати.

Вважається, що таким чином роботодавець буде заощаджувати на веденні паперової документації, зможе легко отримувати доступ до даних про стаж працівника, щоб нарахувати внески по обов’язковому державному страхуванню та інші.

Яка інформація буде в електронній трудовій? В чому різниця з паперовою формою?

Оскільки електронна форма – це аналог звичайної, то там будуть міститися ті ж самі данні про стаж, що і в паперовій.

Які правила оформлення електронної книжки?

Інформація буде розміщуватися в Реєстрі на сайті електронних послуг Пенсійного фонду. Зробити це зможе як роботодавець, так і сам робітник. Інформація буде фіксуватися у в вигляді сканованих копій довідок, трудової книжки з накладанням КЕП. Коли дані занесені в електронний Реєстр, працівник має отримати на руки під підпис оригінал – паперову книжку.

Коли електронні трудові стануть обов’язкові?

Використання електронних трудових буде обов’язковим через 3 місяці після опублікування Закону (10 червня 2021 р.).

Яким буде перехідний період?

Під час 5-ти річного перехідного періоду до Державного реєстру загальнообов’язкового державного соціального страхування мають бути внесені всі відсутні відомості про трудову діяльність працівників, що забезпечить формування державної політики у сфері трудових відносин.

Кожен працівник за бажанням має право продовжити ведення паперової форми книжки, а роботодавець не може йому в цьому відмовити та повинен вести записи прийняття на роботу, переведення та звільнення.

Що буде з електронною трудовою після виходу працівника на пенсію?

Перевагою електронної форми буде те, що не виникне необхідності збирання документів за всю трудову діяльність працівника.

При цьому працівник буде вправі покращити запропонований розрахунковий розмір пенсії, а саме:

  • надати відомості про заробітну плату до 2000 року (до введення персоніфікованого обліку);
  • відтермінувати свій вихід на пенсію з метою підвищення пенсії на 0,5 – 0,75% за кожний повний місяць роботи після досягнення пенсійного віку;
  • скористатися правом на призначення пенсії.

Як працівнику побачити свою електронну трудову книжку?

Інформація буде доступна на порталі електронних послуг Пенсійного фонду України. Окрім цього працівник буде мати право звернутися із запитанням стосовно свого стажу в електронному вигляді та отримати відповідь у встановленому законом порядку.

По цьому питанню також можна буде звернутися до найближчого сервісного центру ПФУ. Доступ з мобільного телефону до веб сервісів Пенсійного фонду України буде реалізовано завдяки мобільному додатку «ПФУ» для Андроїд.

Який ступінь захисту персональних даних в електронній трудовій книжці?

Вся інформація накопичується в Реєстрі застрахованих осіб та в повній мірі підтримує кіберзахист, впроваджений розробниками. Це унеможливлює доступ шахраїв до електронної трудової книжки.

Кадровикам та бухгалтерам підприємств варто вже тепер ознайомлюватись із вищезгаданими нововведеннями, щоб коректно оформляти електронну кадрову документацію та правильно здійснювати розрахунки із соціального страхування.

Слідкуй за нами
Поділитись
Коментарі

Коментарів поки що немає...

Корисні статті