logo

Інформація про бенефіціарів – чи потребує підтвердження наступного року?

Поділитись

Відомості про кінцевого бенефіціара слід подавати щорічно для усіх юридичних осіб, серед іншого і громадських організацій.

Цьогорічне подання відомостей стосовно бенефіціарних власників справило значні незручності для тисяч юридичних осіб. Проте, якщо ви навіть встигли подати дані держреєстратору, у податківців є новини на цей рахунок.

Нагадаємо, що 10 жовтня 2021 граничний термін подання інформації стосовно кінцевих бенефіціарів було перенесено на 11 липня 2022 року. Відповідний Закон №1805-IX набув чинності 10.10.2021, про що більш детально ви можете прочитати у матеріалі:

Закон №1805 про перенесення термінів звітування з бенефіціарів: які зміни відбулися?

Варто зауважити, що цей законопроєкт у початковому варіанті передбачав запровадження ряду винятків та умов, за відповідності яким юридичним особам не потрібно буде подавати дані про бенефіціарних власників. Ця версія законопроєкту зрештою була відхилена і прийнятий Закон передбачає лише перенесення термінів з обов’язковим поданням відомостей про кінцевих бенефіціарів усім.

Чи потрібно буде повторно подавати дані про бенефіціарів?

Східне міжрегіональне управління юстиції інформує, що відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань», юридичні особи, серед іншого громадські об’єднання, спілки та фонди, зобов’язані подавати державному реєстратору підтвердження даних щодо кінцевого бенефіціарного власника таких  юридичних осіб щорічно. Отже, якщо не будуть оприлюднені нові роз’яснення від Мінфіну чи Мін’юсту, підтверджувати інформацію щодо бенефіціарів юросіб доведеться кожного року.

Також пункт 22 статті 17 Закону №755 визначає обов’язок юридичних осіб:

  • підтримувати відомості щодо кінцевого бенефіціарного власника, а також структуру власності в актуальному стані;
  • вчасно оновлювати такі дані;
  • впродовж 30 робочих днів з виникнення змін надавати держреєстратору документи на підтвердження змін.

Зверніть увагу! Норми Закону №755 передбачають, що у разі відсутності змін у структурі власності та даних кінцевих бенефіціарів, юрособи повинні повідомити держреєстратора про відсутність змін.

Підтвердити дані про бенефіціарів слід впродовж 14 календарних днів від дати державної реєстрації. Юридичні особи у 2022 році протягом 14 календарних днів від дати держреєстрації створення юрособи повинні підтвердити дані щодо кінцевих бенефіціарних власників.

Перелік документів на підтвердження КБВ

Нагадаємо, які документи слід подати на підтвердження відомостей про кінцевого бенефіціарного власника:

  1. заява на підтвердження даних стосовно кінцевого бенефіціара;
  2. структура власності за формою та змістом, встановленими чинним законодавством;
  3. витяг, виписка чи інший документ з торговельного, банківського, судового реєстру тощо на підтвердження реєстрації юрособи – нерезидента в країні її місцезнаходження – для випадків, коли засновником юрособи є юридична особа – нерезидент;
  4. завірена в нотаріальному порядку копія документа на посвідчення особи кінцевого бенефіціара юрособи:
    • — для фізичної особи – нерезидента;
    • якщо документ оформлений без застосування Єдиного державного демографічного реєстру — для фізичної особи – резидента.

Перелік документів, необхідних для підтвердження даних наведено у статті 17-1 Закону України №755.

Інші важливі новини

Добірка наших матеріалів, які можуть бути вам корисними:

Слідкуй за нами
Поділитись
Коментарі

Коментарів поки що немає...

Корисні статті