Електронний лікарняний: пам’ятка для працівника

Поділитись

Які дії працівника, якому відкрили електронний лікарняний? Чи потрібні якісь додаткові дії, як сповіщати роботодавця, чи приносити йому довідку? Розглядаємо тут.

Від 1 жовтня відбувся остаточний перехід на електронні лікарняні. Наразі усі медичні заклади можуть створювати електронні медвисновки замість паперових лікарняних. ФСС повідомляє, що від початку перехідного періоду сформовано близько 1,4 млн медвисновків про тимчасову непрацездатність, 90% з яких у разі загальних захворювань або травм.

Отже, які дії працівника, якому відкрито е-лікарняний?

Варто зауважити, що електронний лікарняний для вас буде відкритий у випадку офіційного працевлаштування.

Розглянемо алгоритм дій:

Отже, у разі нездужання вам слід звернутися до свого лікаря для огляду. Зауважимо, що дистанційні лікарняні вже відмінено, отож для відкриття лікарняного доведеться відвідати медичний заклад. Про це ми писали у матеріалі: Дистанційне формування лікарняних скасовано

  1. Е-лікарняний буде створено на основі медвисновку про тимчасову непрацездатність, що буде створений лікарем після проведення огляду.
  2. Е-лікарняний також буде автоматично відкритий у випадку оформлення медичного висновку для дитини працівника, яка потребує догляду.
  3. Після формування медичного висновку ви отримаєте на ваш мобільний номер такі повідомлення:
    • від E-health — дані про  створення медвисновку та його номер;
    • та від ПФУ — про формування електронного лікарняного, його номер та час дії.
  4. Далі слід сповістити вашого працедавця про відкритий для вас лікарняний — у будь-яких зручний прийнятий на вашому підприємстві спосіб. Не потрібно просити паперову довідку і нести її на роботу, або передавати витяг про хворобу, який містить особисті дані. Роботодавець зможе переглянути ваш е-лікарняний у своєму кабінеті на порталі ПФУ. Він не буде бачити деталей хвороби, лише номер електронного лікарняного та термін його дії. Як працювати роботодавцю з електронними лікарняними, ми писали у цій статті: Дії роботодавця при відкритті е-лікарняного
  5. Видужуйте!

Роботодавець або роботодавці — для сумісників — побачать ваш електронний лікарняний на порталі ПФУ з дати відкриття, проте на виплати можна розраховувати лише через 7 днів після закінчення терміну дії лікарняного. Про це детальніше можна прочитати у матеріалі Нові правила відкриття е-лікарняних після 1 жовтня

Якщо працівник одужав раніше вказаного у листку непрацездатності терміну

У разі, якщо одужання відбулося швидше за термін, передбачений лікарем у медичному висновку, пацієнту необхідно відвідати лікаря для підтвердження одужання. Лікар у такому разі видає новий медвисновок, що скорочує дію лікарняного, а отже, вам швидше будуть нараховані виплати по лікарняних.

Якщо хвороба триває довше за вказаний у першому медичному висновку час

У випадку, якщо одужання не відбулося у передбачений першим медвисновком строк, лікар повинен сформувати новий медичний висновок для нового електронного лікарняного. У такому разі вам необхідно буде знову повідомити роботодавця.

У межах одного випадку хвороби може бути відкрито декілька е-лікарняних. Такі лікарняні будуть мати однакову першу частину номеру е-лікарняного до знаку дефісу. Варто зауважити, що страхові виплати за кожним з лікарняних буде призначатися окремо, що пришвидшить отримання пацієнтом матеріального забезпечення.

У цій статті ми писали, як роботодавцю визначити, це перший чи продовжений е-лікарняний.

Окрім того, новий медичний висновок буде сформовано у випадку госпіталізації чи направлення на реабілітацію до реабілітаційного відділення санаторно-курортного закладу.

У разі проведення лікування від важких захворювань, травм, появи ускладнень та показань лікаря для продовження лікування в реабілітаційному центрі, на таке лікування відправляє лікарсько-консультативна комісія  медичного закладу зі стаціонару. Реабілітацію працівників оплачує ФСС. Окрім того, на час проведення відновного лікування ФСС оплачує продовжений на цей строк е-лікарняний.

Якщо під час лікарняного вам відкрили ще один з іншої причини

Часом страхові випадки можуть перетинатися, приміром, під час хвороби працівника захворіла його дитина і потрібен лікарняний по догляду. Інший приклад — працівника було відправлено на двотижневу ізоляцію, як контактну особу хворого на COVID-19, а ознаки захворювання з’явилися.

ФСС створив правила скорочення лікарняних, які визначають пріоритет різних причин непрацездатності та скорочують менш пріоритетні лікарняні.

Наприклад, лікарняний по ізоляції COVID-19, оплачуваний у розмірі 50% доходу працівника, буде перервано у випадку е-лікарняного по вагітності та пологах, по загальній хворобі, необхідності догляду за хворими рідними тощо.

Як відбувається скорочення е-лікарняних?

Електронні лікарняні у наведених вище випадках будуть скорочені автоматично, а розмір матеріального забезпечення розрахує роботодавець.

Що робити, якщо нема повідомлення про створення медвисновку і е-лікарняного

 Коли пацієнт не отримав SMS про відкриття е-лікарняного, це може відбутися або тому, що у його кабінеті на вебпорталі Пенсійного фонду не вказано або вказано неактуальний номер телефону, або ж е-лікарняний не було створено.

У випадку, якщо ви не отримали повідомлення, необхідно:

  • уважно перевірити персональні дані пацієнта у базі лікаря. Варто перевірити, чи правильно вказане прізвище, вказати оновлений номер телефону, заповнити порожні колонки. Варто повідомляти лікаря і працедавця у випадку зміни ваших особистих даних для внесення відповідних змін у медичну базу. У такому разі після оновлення інформації в базі ви отримаєте повідомлення.
  • перевірити, чи це не технічні збої. У цьому випадку варто:
    • Самостійно перевірити наявність відкритого лікарняного у кабінеті працівника на порталі ПФУ. Для цього слід авторизуватись. Там само можна оновити контактний номер мобільного.
    • Запитати лікаря, чи він отримав відповідь від Електронного реєстру листків непрацездатності і яку саме. Якщо система не бачить пацієнта у Реєстрі застрахованих осіб, то відповідно не зможе підтвердити працевлаштування. У цьому випадку, якщо пацієнт офіційно працевлаштований, необхідно звернутися до роботодавця або на гарячу лінію ПФУ для вияснення обставин за телефоном 0800-503-753.
    • Поставити запитання щодо створення медичних висновків можна інформаційно-довідковій службі НСЗУ: 16-77

Після формування медвисновку ви зможете переглянути його також у Дії за номером запису медвисновку з отриманого повідомлення.

Коли будуть нараховані лікарняні?

Перші 5 днів лікарняного оплачує працедавець. Надалі лікарняний оплачується коштами ФСС. Винятками є призначення допомоги по вагітності та пологах, догляду за хворими дітьми тощо, що оплачуються ФСС від першого дня. 

Е-лікарняні готові до оплати через 7 днів після їх закриття.

Дата фінансування допомоги від Фонду працівнику залежить від дати подання роботодавцем заяви-розрахунку. Фахівці ФСС рекомендують працівникам цікавитися у роботодавця терміном подання і процесом подачі заяви-розрахунку. Інструкцію, як заповнити заяву-розрахунок на лікарняні у програмі Медок, можна подивитися тут

Після фінансування від фонду зазвичай минає кілька банківських днів для зарахування коштів на рахунки роботодавців для виплати допомог працівникам.

Після надходження коштів працедавець повинен виплатити допомогу працівнику у найближчий після дня призначення допомоги строк.

Телефон гарячої лінії для консультацій з оплати е-лікарняних 0800-50-18-92

Слідкуй за нами
Поділитись
Коментарі

Коментарів поки що немає...

Корисні статті