Коментарі ДПС стосовно службового внесення та службової видачі через РРО та ПРРО

Поділитись

Деякі питання щодо використання операцій службового внесення і службової видачі — відповідають податківці.

Нагадаємо, що 17 вересня 2021 вступив у дію наказ Міністерства фінансів від 26.07.2021 № 427, що передбачає зміни у використанні класичних та програмних реєстраторів розрахункових операцій щодо операцій «службове внесення» та «службова видача». Детально цей наказ ми розбирали у нашому матеріалі:

Що змінює Наказ № 427 стосовно РРО та ПРРО: нові терміни зберігання актів та локальний номер ПРРО

Тепер податківці оприлюднили відповіді з ресурсу ЗІР, які стосуються питань використання операцій службового внесення та службової видачі.

Службове внесення і видача у відповідях податківців

Задля зручності перегляду текст згорнуто. Для прочитання розгортайте текст стрілкою.

Коли слід використовувати операції «службове внесення» та «службова видача»?

Розглянемо, коли потрібно використовувати операції службового внесення і видачі. Відповідно до пункту 6 розділу III Порядку №547, внесення або видачу готівки з місця проведення розрахунків слід проводити через звичайний або програмний реєстратор розрахункових операцій, використовуючи операції «службове внесення» та «службова видача».

операція службове внесення призначена для реєстрації готівки, що зберігається на місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, що здійснюється після формування Z-звіту;

операція службова видача потрібна для реєстрації суми готівки, що вилучається з місця проведення розрахунків чи видається держателям електронних платіжних засобів.

Необхідно використовувати зазначені операції у випадку, коли внесення чи видача не пов’язані з проведенням розрахункових операцій.

Чи зобов’язаний суб’єкт господарювання в кінці зміни здійснювати операцію «службова видача» на РРО чи ПРРО?

Щоби відповісти на цей питання, нагадаємо деякі визначення, встановлені законодавством, дотичним РРО та ПРРО.

У розумінні статті 2 Закону України «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» від 06.07.1995 року № 265/95-ВР;

  • фіскальний звітний чек – це документ визначеної форми, що створений у паперовій чи електронній формі засобами РРО або ПРРО, та містить дані денного звіту, під час створення якого відомості щодо обсягу виконаних розрахункових операцій вносяться до фіскальної пам’яті РРО або фіскального сервера контролюючого органу;
  • денний звіт – документ встановленої форми у паперовому або  електронному вигляді засобами РРО або ПРРО, що містить дані  щодо денних підсумків розрахункових операцій, які здійснені з його застосуванням.
  • розрахункова операція визначається, як приймання від покупця готівкових коштів, платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо за місцем реалізації товарів чи послуг, видача готівкових коштів за повернутий покупцем товар чи ненадану послугу, а у разі застосування банківської платіжної картки – оформлення відповідного розрахункового документа щодо оплати в безготівковій формі банком покупця або, у разі повернення, оформлення розрахункових документів щодо перерахування коштів у банк покупця.

Внесення чи видачу готівки з місця проведення розрахунків слід реєструвати через РРО або ПРРО з використанням операцій «службове внесення» та «службова видача», якщо такі внесення чи видача не пов’язані з проведенням розрахункових операцій. Зауважте, що операції службового внесення та службової видачі не є розрахунковими операціями відповідно до Закону №265.

Відповідно, видача та внесення готівки з місця проведення розрахунків необхідно реєструвати засобами РРО чи ПРРО за допомогою операцій службової видачі або внесення лише у тому випадку, коли відповідні видача чи внесення не стосуються проведення розрахункових операцій.

У разі, якщо до початку наступного робочого дня на момент реєстрації першої розрахункової операції після формування Z-звіту, проведено через РРО або ПРРО суму готівки, що зберігається на місці проведення розрахунків, з використанням операції «службове внесення», то операція «службова видача» в кінці робочого дня не проводиться.

Як виправити помилкову операцію службового внесення, проведену через РРО?

У випадку, якщо через реєстратор розрахункових операцій помилково проведено операцію службового внесення, таку помилку можна коригувати до закінчення робочого дня. Для цього необхідно зареєструвати від’ємну суми розрахунку або скористатися операцією службової видачі. Зауважимо, що актуальне законодавство не містить можливості для коригування помилково проведеної через РРО операції службового внесення після закриття зміни.

Як зареєструвати видачу коштів у випадку повернення товару?

Пункти 7 та 8 розділу III Порядку № 547 визначають, що здійснювати реєстрацію видачі коштів при поверненні товару чи скасування помилково проведеної через РРО суми розрахунку слід через реєстрацію від’ємної суми. Зверніть увагу, що реєстрація через РРО від’ємних сум за допомогою операції сторно заборонена.

У разі, коли сума, видана при поверненні товару чи послуги, більша за 100 гривень, матеріально відповідальна особа чи особа, що проводить розрахунки, повинна сформувати акт про видачу коштів. В акті слід вказати:

  • дані документа, що встановлює особу покупця;
  • дані щодо товару чи послуги;
  • суму виданих коштів;
  • номер, дату і час видачі розрахункового документа, що засвідчує факт купівлі товару або отримання послуги.

Аналогічний акт слід скласти при скасуванні помилково проведеної через РРО суми розрахунку чи неправильно вибраної форми оплати. В такому акті необхідно внести інформацію щодо помилкової суми та реквізитів розрахункового документа. Відповідні акти слід зберігати впродовж 3 років та надати органам контролю у разі проведення перевірки.

Інші актуальні новини

Читайте також:

Слідкуй за нами
Поділитись
Коментарі

Коментарів поки що немає...

Корисні статті