Процедура проведення е-лікарняних на підприємстві: від реєстрації до виплати допомоги

Поділитись

Нагадаємо, Міністерство охорони здоров’я наказом від 01.06.2021 р. № 1066 затвердило Порядок формування медичних висновків про тимчасову непрацездатність в Реєстрі медичних висновків в електронній системі охорони здоров’я.

Відповідно до нового порядку, лист непрацездатності, створений в Електронному реєстрі листків непрацездатності, є повним відповідником паперової версії та надає такі ж  можливості — звільнення від роботи, оплата перших п’яти днів тимчасової непрацездатності, призначення матеріального забезпечення тощо.

Листок непрацездатності стає відкритим для перегляду працівником, роботодавцем і лікарем з дати формування на сайті ПФУ. Варто зауважити, що до закінчення дії такий листок не може бути використаний в якості підстави для нарахування матеріального забезпечення. Виняток становлять листки непрацездатності за причиною «вагітність і пологи». Такі листки надаються страхувальнику та є підставою для нарахування матеріального забезпечення у день створення.

Електронні лікарняні для пацієнта

  • Пацієнт приходить до лікаря на огляд
  • Лікар формує електронний медичний висновок про тимчасову непрацездатність пацієнта в Реєстрі електронних медичних висновків та засвідчує його кваліфікованим електронним підписом.
  • Система E-health надсилає відповідне повідомлення пацієнту та до Реєстру Пенсійного фонду.
  • Засобами ПФУ створюється електронний листок непрацездатності, про що також повідомляється пацієнт.

Е-лікарняні для роботодавця

Після формування електронного лікарняного у кабінеті страхувальника на порталі електронних послуг ПФУ роботодавець повинен призначити матеріальне забезпечення застрахованій особі. Таке забезпечення встановлюється протягом 10 днів від закінчення терміну дії листка непрацездатності, що визначено у статті 32 Закону № 1105.

Порядок дій у цьому випадку:

  • е-лікарняний можна роздрукувати чи використати в електронному вигляді за рішенням роботодавця;
  • кадрова служба чи відповідальна особа такої служби рахує страховий стаж застрахованої особи та кількість календарних днів непрацездатності, що підлягають оплаті за рахунок коштів роботодавця та ФСС України. Такі відомості за рішенням роботодавця формуються в паперовому чи електронному вигляді;
  • електронний листок непрацездатності, дані стосовно страхового стажу та кількості оплачуваних днів непрацездатності потрібно передати комісії або уповноваженій особі по соціальному страхуванню підприємства;
  • зазначена комісія з соціального страхування на підприємствах зберігає за собою всі визначені Положенням про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженого постановою правління Фонду соціального страхування України від 19.07.2018 № 13 функції;
  • комісія або уповноважений передають до бухгалтерії рішення про призначення або відмову у призначенні матеріального забезпечення;
  • бухгалтерія підприємства обчислює та нараховує матеріальне забезпечення. Такий розрахунок записується в електронному або паперовому вигляді за рішенням роботодавця та відображається в бухгалтерських проводках;
  • заповнюється заява-розрахунок, що подається до відділення Фонду за місцем обліку.

Переглянути роз’яснення щодо заповнення заяви-розрахунку для надання матеріального забезпечення у зручному форматі можна тут.

Формування е-лікарняних у перехідний період

Визначено, що формування електронних медичних висновків у перехідний період буде здійснюватися в два етапи:

  • від 1 червня 2021 — на період дії перехідної моделі роботи з медичними висновками про тимчасову непрацездатність в Реєстрі медичних висновків в електронній системі з охорони здоров’я та листками непрацездатності, виданими за паперовими формами, що триватиме до 31 серпня 2021 року, для закладів охорони здоров’я, які в установленому порядку підключені до електронної системи охорони здоров’я;
  • від 1 вересня 2021 — для всіх закладів охорони здоров’я.

Інші актуальні матеріали:

10 червня – запровадження електронних трудових книжок. Що потрібно знати роботодавцю?

Додаток 1 до Об’єднаного звіту з ЄСВ. Важливі нюанси заповнення

Новий порядок функціонування електронного реєстру листків непрацездатності. Що зміниться з червня 2021 — розповідаємо тут.

🎯 Рахуєте середню зарплату для лікарняних вручну? На допомогу бухгалтеру існує готове програмне рішення – спеціальний Модуль ВідЛік у програмах 1С:Підприємство та BAS. ДЕТАЛІ ТУТ.

Слідкуй за нами
Поділитись
Коментарі

Коментарів поки що немає...

Корисні статті