logo

Законопроєкт № 6348. Нові правила роботи для платників єдиного податку

Поділитись

Новий проєкт закону пропонує суттєво оновити правила роботи для платників єдиного податку, зокрема, змінять умови віднесення платника до групи оподаткування та доповнять перелік заборонених для спрощенців видів діяльності.

У Верховній Раді України зареєстровано новий проєкт закону №6348 від 25.11.2021, що пропонує значне оновлення правил роботи для спрощенців. Розглянемо, які пропозиції вносить новий законопроєкт.

Що передбачає законопроєкт №6348 щодо змін для платників єдиного податку?

Проєкт Закону  передбачає внесення низки змін до Податкового кодексу України, а також деяких законодавчих актів, які стосуються використання спрощеної системи оподаткування платниками єдиного податку.

Серед іншого, проєкт вносить зміни не лише у визначення видів діяльності, які можуть провадити платники єдиного податку, а й визначає особливості застосування ними реєстраторів розрахункових операцій, питань ведення обліку доходів та витрат, обліку товарних запасів, питань проведення перевірок та  комісійної винагороди банку.

Розглянемо докладніше зміни, які пропонує внести цей законопроєкт, відповідно до поданої у пояснювальній записці інформації.

Законопроєкт №6348 пропонує внести наступні зміни:

Пропонується оновити умови, за яких підприємці можуть перебувати на першій та другій групі платників єдиного податку. Зокрема, пропонується викючити з  переліку тих суб’єктів господарювання, які:

  • займаються виробництвом та високодоходними видами діяльності;
  • реалізують товари, що найчастіше ввозяться на територію України незаконним способом.

Нові обмеження видів діяльності для ФОП єдинників 1-3 груп

Оновлений перелік видів діяльності, якими зможуть займатися платники єдиного податку першої групи у випадку прийняття цього проєкту,  для підприємців, які ведуть виключно роздрібний продаж товарів з торговельних місць на ринках або здійснюють господарську діяльність з надання таких побутових послуг населенню:

  • виготовлення одягу, взуття, галантереї, побутових текстильних та шкіряних виробів за індивідуальним замовленням;
  • послуги з ремонту одягу, взуття, галантереї, побутових текстильних та шкіряних виробів;
  • ремонт побутових виробів і предметів особистого вжитку;
  • послуги манікюру, педикюру, перукарські послуги;
  • послуги очищення та прибирання приміщень за індивідуальним замовленням;
  • послуги з індивідуального навчання, репетиторські послуги;
  • послуги з індивідуального виховання дітей;
  • послуги з утримання тварин, також дресування та догляд;
  • послуги у сфері фотографії
  • послуги соціальної допомоги без забезпечення проживання.

Для другої групи єдиного податку будуть належати:

  • ФОП, що ведуть господарську діяльність з надання послуг, у тому числі побутових;
  • ФОП, що ведуть роздрібний продаж товарів;
  • ФОП, що провадять діяльність у галузі народних художніх промислів, за винятком серійного виготовлення виробів народних художніх промислів.

Крім того, перелік видів діяльності, якими заборонено займатись ФОПам-єдинникам першої – третьої групи, новий законопроєкт пропонує доповнити наступними видами діяльності, а саме:

  • діяльність у сфері поводження з відходами, в тому числі гуртова торгівля відходами та брухтом;
  • діяльність суб’єктів природних монополій та діяльність суб’єктів господарювання на суміжних ринках; 
  • виробництво машин та устаткування (Розділ 28; 30 КВЕД ДК 009:2010), а також їх експорт, імпорт, продаж на митній території України;
  • діяльність у сфері металургійного виробництва;
  • виробництво хімічних речовин і хімічної продукції (крім виробництва мила та мийних засобів, засобів для чищення та полірування, парфумних і косметичних засобів);
  • торгівля механічними транспортними засобами та гуртова торгівля деталями та приладдям до них.

Такі обмеження планується установити на додаток до діючих обмежень, що визначені у пункті 291.5. Податкового Кодексу України та наводять перелік видів діяльності, яка заборонена для платників ЄП 1-3 груп.

Новації для 3 групи єдинників у законопроєкті №6348 

Новий законопроєкт пропонує збільшити поріг доходу платників ЄП третьої групи, які  мають більше ніж 10 найманих працівників, до 3000 мінімальних заробітних плат. Нагадаємо, що з 01.12.2021 відбудеться підвищення мінімальної заробітної плати, яка з цієї дати становитиме 6500 грн у розмірі за місяць. Таким чином у випадку прийняття цього законопроєкту поріг доходу для спрощенців 3 групи з більш ніж 10 найманими працівниками становитиме 19,5 млн грн при мінзарплаті у 6500 грн, та відповідно зростатиме зі зростанням мінімальної зарплати.

У разі, якщо ФОП на 3 групі не має найманих працівників, або має їх менш ніж 10 станом на кінець звітного періоду, верхня межа їхнього доходу, за якого вони можуть залишатися на 3 групі ЄП, становитиме 1167 розмірів мінзаплати, що визначена законодавством станом на 1 січня звітного року;

Окрім того, для 3 групи планується переглянути розмір ставок, зокрема, надати відповідне повноваження органам місцевого самоврядування для самостійного визначення ставок для третьої групи платників ЄП в орієнтовних розмірах:

  • від 1,5% до 3% у випадку сплати податку на додану вартість;
  • від 2,5% до 5%  у випадку включення податку на додану вартість до складу єдиного податку).

Додатково законопроєкт №6348 передбачає можливість використовувати мінімальну ставку податку до 01.01.2027 для тих платників єдиного податку 3-ї групи, що мають більше 10 найманих працівників чи після прийняття закону створять більше 5 нових робочих місць.

Тако законопроєкт вносить зміни, що стосуються застосування РРО та ПРРО платниками єдиного податку 3 групи. Докладніше про них розповімо у наступному розділі, проте тут зазначимо основне. Проєкт вносить пропозицію щодо встановлення обов’язкового використання реєстраторів розрахункових операцій юрособами та платниками ЄП на 3 групі спрощеної системи оподаткування.

Нові правила обліку доходів та витрат для ФОП-платників єдиного податку

Новий законопроєкт передбачає відновлення системи обліку доходів і витрат для ФОП – платників ЄП. Планується, що ФОП платники ЄП будуть вести облік доходів і витрат за типовою формою, щоденно вносячи отримані доходи та витрати. передбачається можливість ведення такої форми як в паперовому, так і в електронному вигляді.

Окрім того, планується створити новий сервіс для ФОП, що вестимуть такий облік в  електронному кабінеті. Сервіс реалізуватиме такі функції:

  • автоматичне заповнення інформації про доходи, які отримані з використанням РРО;
  • автоматичне заповнення і перевірка в електронному кабінеті податкової декларації;
  • підписання  податкової декларації платником податку;
  •  подання  податкової декларації через електронний кабінет до органу контролю.

Разом з тим уточнюються вимоги щодо ведення підприємцями обліку  товарних запасів та уточнення переліку питань, яких можуть стосуватися фактичні  перевірки щодо дотримання  порядку здійснення розрахункових операцій ФОПами. У частині перевірок законопроєкт пропонує:

  • заборонити вимагати у ФОП чи його працівників під час фактичної перевірки документи, які стосуються походження товару;
  • надання права органам контролю щодо призначення повторної позапланової документальної перевірки у випадку повторного порушення підприємцем порядку здійснення розрахункових операцій.

Щодо вимог стосовно ведення обліку товарних запасів фізособами-підприємцями, тораніше ми повідомляли про запровадження нових правил ведення товарного обліку, які вступають у дію з 26 листопада 2021 року. За яких умов суб’єкти господарювання повинні вести облік товарних запасів та здійснювати реалізацію товарів та послуг виключно з числа тих, які вказані в такому обліку, читайте тут: Порядок ведення обліку товарних запасів для ФОП з 26 листопада

Зміни щодо РРО та ПРРО

Законопроєкт №6348 пропонує запровадити обов’язкове використання реєстраторів розрахункових операцій, у тому числі програмних, для:

  • юридичних осіб;
  • платників єдиного податку 3 групи.

Нагадаємо, що з 1 січня 2022 року вступить в дію обов’язок малого бізнесу використовувати касові апарати, тобто реєстратори розрахункових операцій (РРО) чи їх сучасну альтернативу — програмні РРО. Хто може не використовувати РРО та ПРРО, читайте у цій статті: Які передбачені винятки, коли з 1.01.2022 не застосовуємо РРО

Також з новацій законопроєкту відмітимо пропозицію надання сільським і селищним радам повноважень щодо рішень про можливість торгівлі лікарськими засобами на території громади без застосування РРО, натомість з використанням розрахункових книжок.

Окрім наведеного переліку змін, законопроєкт №6348 пропонує також обмежити комісійну винагороду банку за надання послуг по прийманню платіжних засобів в оплату товарів та послуг.

Терміни набрання чинності новим проєктом №6348

Передбачено, що у разі прийнятті вказаного законопроєкту, його положення вступлять у дію з 2022 року. 

Інші новини для вас

Актуальні статті до вашої уваги:

Слідкуй за нами
Поділитись
Коментарі

Коментарів поки що немає...

Корисні статті