Змінились вимоги до реквізитів фіскального чеку РРО

Поділитись

Розглядаємо, які зміни виникнуть у користуванні РРО з 01.10.2021, зокрема, нові вимоги до реквізитів у фіскальному чеку реєстраторів розрахункових операцій.

Загалом ці зміни не нові — наказ Міністерства фінансів, яким вони запроваджені, виданий ще у червні. Наказ №329 встановлював, що РРО слід допрацювати для відображення у фіскальних чеках нових реквізитів: штрихкод цифрами і штрихкод марки акцизного податку на алкогольні напої до 1 жовтня. Нагадаємо, до 1 серпня 2021 виробники РРО повинні були забезпечити можливість створення чеку з QR-кодом.

Читайте також: Податківці поки не штрафуватимуть за відсутність цифрового значення штрихкоду акцизної марки у чеку.

Які зміни відбудуться з 1 жовтня

Передбачається, що з 01.10.2021 до фіскального чеку буде додано два нові реквізити:

  • рядок 8 — цифрове значення штрихового коду товару — слід вказувати у визначених законом випадках, в іншому разі такий код буде зазначатися за бажанням платника;
  • рядок 9 — цифрове значення штрихкоду марки акцизного податку на алкогольні напої — слід вказувати у встановлених законодавством випадках.

Варто зауважити, що штрихкод марки АП слід включати у фіскальні чеки лише тим суб’єктам господарювання, що здійснюють продаж маркованих алкогольних напоїв. 

Які напої підлягають маркуванню? (розгортайте, щоб переглянути)

Отже, усі алкогольні напої зі вмістом спирту етилового понад 8,5 % об’ємних одиниць мають відповідне маркування. Алькогольні напої з меншим вмістом спирту не маркуються відповідно до пункту 226.6 ПКУ.

У разі, якщо потрібно продати алкогольні напої, марки яких не мають штрихкоду, то в межах терміну придатності таких напоїв продаж відбувається без відображення такого штрихкоду.

У випадку  реалізації коктейлів на основі алкогольних напоїв у рядку 9  слід зазначити назву конкретної одиниці підакцизного товару, код УКТЗЕД, ціну та кількість товару із внесенням реквізитів марки акцизного податку через:

  • ручне введення — передбачене для тих РРО, що не підлягають допрацюванню чи працюють без сканера;
  • або сканування штрихового коду акцизної марки.

Це визначено у пункту 11 статті 3 Закону про РРО. Відповідно, при програмуванні алкоголю, який використовується для приготування коктейлів, необхідно забезпечити можливість введення даних чи сканування марки для відображення її реквізитів у розрахунковому документі при її відкупорюванні, в межах отримання першої порції для приготування коктейлю або продажу на розлив. 

Чи можна використовувати недоопрацьований РРО, якщо він вже був зареєстрований до 01.07.2021

як зазначили податківці в індивідуальній податковій консультації від 03.08.2021 р. №2932/ІПК/99-00-07-05-01-06, у разі, коли на підприємстві використовувався реєстратор розрахункових операцій, який на дату набуття чинності Наказом №306 вже використовувався, такий РРО може бути використаний і в подальшому. В ІПК зазначається, що у такому разі немає обов’язку допрацювання такого РРО відповідно до норм наказів №306 і №329.

Разом з тим, якщо виробник чи постачальник такого РРО має змогу здійснити необхідні допрацювання, підприємство має право доопрацювати свій РРО для приведення у відповідність до Наказів №306 і №329. Зазначене доопрацювання буде стосуватися і паперових, і електронних розрахункових документів, що створені засобами РРО.

Натомість для заповнення штрихкоду акцизної марки  цифрами, тобто заповнення реквізиту у рядку 9 фіскального чека, підприємцям слід обов’язково провести допрацювання РРО або придбати і провести реєстрацію нового РРО у термін до 1 жовтня. У цьому випадку вже не має значення. коли був зареєстрований такий реєстратор.

Зазначимо, що весь необхідний та відповідний до чинного законодавства функціонал реалізовано у програмних реєстраторах розрахункових операцій СОТА Каса та Cashalot.

Чи потрібно перереєструвати доопрацьований РРО

У випадку, коли допрацювання реєстратора привело до іншої версії внутрішнього ПЗ такого реєстратора розрахункових операцій, потрібно буде провести перереєстрацію. Це передбачене вимогами пункту 2 глави 3 розділу II Порядку №547.

Як перереєструвати РРО?

Щоби перереєструвати РРО, слід:

  1. Подати заяву за формою №1-РРО з позначкою «Перереєстрація» та вказанням причини проведення перереєстрації.
  2. Впродовж 2 робочих днів орган контролю перереєструє РРО та видсть нове реєстраційне посвідчення.
  3. Реєстраційне посвідчення в електронному вигляді ви можете знайти у приватній частині Електронного кабінету.
  4. Варто зауважити, що органу контролю необхідно буде надати попереднє реєстраційне посвідчення. У протилежному разі в перереєстрації може бути відмовлено. Отже, не забувайте докласти скановану копію попереднього посвідчення про реєстрацію — формат .pdf, не більше 2 мегабайт.

Фіскальний номер РРО після перереєстрації не зміниться. 

Чи можна здійснювати продаж підакцизних алкогольних напоїв протягом проведення перереєстрації?

Нагадаємо, що проводити продаж алкогольних напоїв без РРО чи ПРРО з відповідною ліцензією на роздрібний продаж алкоголю заборонено. У разі використання запасного реєстратора це слід вказати у такій ліцензії.

Штрафна санкція за порушення  через не зазначений у ліцензії реєстратор складатиме більше 200% реалізованої таким чином продукції, але не менш як 10 000 гривень.

Що робити, поки відбувається перереєстрація:

Отже, що можна зробити підприємцям, щоби не втрачати прибуток на час перереєстрації? Наведемо кілька прикладів.

  • можна працювати із запасним РРО чи ПРРО, який внесений до ліцензії. Або ж придбати такий РРО чи ПРРО та внести у ліцензію належні зміни — це займе 3 робочі дні + час реєстрації РРО податківцями.
  • тимчасово зупинити прийом оплату за всі товари картками чи готівкою, приймати виключно безготівкові перекази. 

Мусимо зауважити, що у разі неможливості скористатися цими варіантами на час проведення перереєстрації суб’єктам господарювання доведеться тимчасово призупинити роботу повністю.

Штрафи за порушення наведених вимог

Зверніть увагу, що у разі відсутності необхідних реквізитів від 1 жовтня  у чеку, такий чек не буде вважатися дійсним. При виявленні порушення штрафні санкції становитимуть:

  • вперше — 10% вартості проданих із порушеннями товарів чи послуг;
  • повторно — 50% вартості проданих із порушеннями товарів чи послуг;

Від 1 січня 2022 розміри штрафів  будуть складати відповідно 100%  та 150%  вартості проданої з порушенням продукції.

Слідкуй за нами
Поділитись
Коментарі

Коментарів поки що немає...

Корисні статті