Чи можна підписати ПН та РК у разі звільнення особи, що їх склала

Поділитись

Хто може підписати ПН чи РК електронним підписом у разі, якщо вповноважена на підписання особа звільнилася? Роз’яснюють податківці

Для початку розглянемо, які нормативні документи та закони визначають подання податкових накладних та розрахунків коригування.

Законодавство, що встановлює вимоги для реєстрації податкових накладних

Отже, реєстрація ПН та РК у ЄРПН відбувається згідно з вимогами, встановленими:

  • Податковим Кодексом України;
  • Порядком ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабміну № 1246.

Прийняття до реєстрації податкових накладних і розрахунків коригування відбувається у випадку відповідності вимогам, визначеним у:

  • пункті 192.1 статті 192
  • підпунктах 200 прим.1. 3, 200 прим.1.9 статті 200 прим.1;
  • підпунктах 201.1, 201.10 і 201.16 статті 201 ПКУ;

та з урахуванням вимог, встановлених Законами України:

  • № 2155-VIII «Про електронні довірчі послуги»;
  • № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг»;
  • Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами № 557.

Реєстрація ПН та кваліфікований електронний підпис

Платник податку повинен скласти на дату появи податкових зобов’язань ПН в електронній формі, відповідно до встановленого законодавством порядку, накласти кваліфікований електронний підпис вповноваженої особи і зареєструвати податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних. Це передбачено положеннями статті 201 Податкового Кодексу України. 

Порядок ведення е-документообігу між платниками податків та контролюючим органом відбувається згідно вимог ПКУ, а також Законів України № 851 та 2155. Визначено, що для здійснення ідентифікації автора електронного документа потрібно накладення електронного підпису, що є завершальним етапом формування е-документа.

Особи, чиї кваліфіковані підписи можуть бути накладені на ПН та РК, наводяться у пункті 10 Порядку № 1246. Зокрема, згідно з вимогами цього пункту до реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних приймаються ПН та РК, що складені в електронному вигляді з накладенням:

  • КЕП головного бухгалтера, бухгалтера або керівника — у випадку, якщо у постачальника немає посади бухгалтера, та кваліфікованої електронної печатки за її наявності постачальника – юридичної особи;
  • КЕП постачальника, що є фізичною особою – підприємцем.

Хто визначає уповноважених осіб на підприємстві

Керівник платника податків:

  • проводить визначення вповноважених на підписання, подання, отримання документів та інформації від імені платника податків осіб;
  • зміну переліку осіб, що мають перераховані права;
  • встановлює повноваження для таких осіб.

Зверніть увагу! Потрібно зважати, що податкові накладні та розрахунки коригування, складені вповноваженими особами до звільнення або зміни таких осіб та подані на реєстрацію в ЄРПН після їхнього звільнення або зміни, не будуть прийняті на реєстрацію в Реєстрі.

Податківці наголошують, що весь цикл створення податкових накладних та розрахунків коригування від їхньої виписки до проведення реєстрації слід обов’язково слід закінчити до моменту звільнення чи зміни вповноважених на накладення КЕП осіб, що складали такі ПН та РК.

Зверніть увагу також на матеріал, де ми розглядаємо, як підписати накладні КЕП, якщо змінився директор.

Інші актуальні новини для вас

Зверніть увагу на останні матеріали:

Слідкуй за нами
Поділитись
Коментарі

Коментарів поки що немає...

Корисні статті