Е-лікарняний може бути підставою для виплати допомоги тільки за певних умов

Поділитись

Е-лікарняні стають підставою для призначення допомоги після зміни статусу на “готово до сплати”. Про це зазначили фахівці Фонду соціального страхування.

Завершився період, що був визначений для запровадження електронних медичних висновків замість звичайних паперових листів тимчасової непрацездатності. Відповідно до даних Національної служби здоров’я України, з початку перехідного періоду сформовано 177 тисяч електронних медичних висновків, з яких майже 93 відсотки сформовані у зв’язку зі захворюваннями чи травмами загального характеру.

Фахівці Фонду соціального страхування зазначають, що автоматично сформовані на основі медичного висновку електронні лікарняні вважаються підставою для отримання матеріального забезпечення від ФСС, проте необхідно пам’ятати про деякі особливості електронних лікарняних.

Зверніть увагу на одну з ключових відмінностей:

  • паперові листи непрацездатності видаються після одужання працівника;
  • електронні лікарняні створюються після засвідчення початку тимчасової непрацездатності працівника медичним висновком.

Особливості оформлення е-лікарняних у порівнянні зі звичайними

Коли електронний лікарняний стає підставою для виплати допомоги?

Електронні лікарняні відкриті для перегляду в особистих кабінетах пацієнта та страхувальника на вебпорталі електронних послуг ПФУ від першого дня формування медичного висновку. При створенні вони залишаються у статусі «закритий». Роботодавець зможе використати ці лікарняні для призначення матеріального забезпечення виключно після закінчення встановленого у лікарняному періоду тимчасової непрацездатності працівника. Коли період непрацездатності закінчиться, статус електронного лікарняного листа буде змінено на «готово до сплати».

Такий е-лікарняний вже є підставою для виплати матеріальної допомоги.

🎯 Нарешті розрахунок середньої зарплати для лікарняних та відпускних здійснюється автоматично! У програмах 1С:Підприємство та BAS з’явився спеціальний 👉 Модуль «ВідЛік» + Електронний ТАБЕЛЬ.

Терміни для призначення матеріального забезпечення

Коли е-лікарняний змінює статус на готовий до сплати, роботодавець повинен призначити працівнику матеріальне забезпечення на його підставі у наступні терміни:

  • протягом 10 календарних днів від дати закінчення періоду тимчасової непрацездатності. Нагадаємо, у разі використання паперових лікарняних призначення матеріального забезпечення відбувається протягом 10 календарних днів від дати отримання лікарняного від працівника.
  • та 5 робочих днів після призначення допомоги для подання заяви-розрахунку.

Зазначається, що порядок призначення, розрахунку та виплати матеріального забезпечення звичайних та електронних лікарняних не відрізняється.

У разі, якщо роботодавець має декілька листків непрацездатності різних видів, слід подати дві заяви-розрахунки за звичайними та е-лікарняними окремо з огляду на інші коди причин тимчасової непрацездатності для електронних лікарняних.

Е-лікарняний є первинним чи продовженням? Як роботодавцю це з’ясувати

Подання заяви-розрахунку

Заява-розрахунок за електронними лікарняними подається наступними способами:

  • в електронному вигляді через програмне забезпечення з використанням електронного підпису або печатки;
  • у паперовому вигляді.

ФСС зауважує, що наразі інтерфейс у електронному кабінеті страхувальника для подання заяв-розрахунків наразі не передає заяви до органів Фонду та радить скористатися клієнтським спеціалізованим програмним забезпеченням.

Надаємо контакти ФСС для уточнень з цього приводу:

Процедура проведення е-лікарняних на підприємстві: від реєстрації до виплати допомоги

Дізнайтеся більше про Е-Лікарняні

Перегляньте наші попередні матеріали:

Слідкуй за нами
Поділитись
Коментарі

Коментарів поки що немає...

Корисні статті